tisdag 14 april 2009

Till Blåkulla på en lila dammsugare?


Påsken är slut och så även äggen! Det var ju väldans så mycket ägg det gick åt i det här huset!

Till blåkulla kom jag inte heller, tyvärr var jag så förkyld att jag inte orkade smörja in kvasten! Får göra ett nytt försök nästa år!

Nu är det måndag, nää tisdag är det ju. Barnen är i skolan, äntligen ha ha. Och här sitter jag med två små pälsbollar. På torsdag ska de små liven bli av med sin päls, till en vacker sommar frisyr! Stackars djur, de kommer ju att frysa! Säger jag som vet hur det är att bli av med "pälsen". Det är kallt om huvudet ju, och inte fan blev det nån vacker sommarfrisyr heller!
Ska nu ta en svängom med min bästa vän, dammsugaren! Den fina lila som alltid står framme till de flestas stora förtvivlan. Men jag älskar min dammsugare och använder den faktiskt varje dag! Nej, jag är inte sjukligt pedantisk!!!! Men som sagt, här finns två hundar som springer ut och in och med dom så kommer ungefär halva trädgården in i huset!

Kanske kan prova att åka till blåkulla på den nästa år, dammsugaren alltså!!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Mina barn mest itensiva minne av mig är att jag alltid dammsög! Då var det säkert inte behövligt - inga djur fanns. Nu dammsuger jag i alla fall varannan dag på bottenvåningen. Behövligt just för att djuren lämnar så mycket hår och annat skräp efter sig! Det är minsann inte bara hundar som rullar sig, katter älskar att rulla sig i sand och grus och jord. Och alltid ligger det en pälstuss och skräpar i en hörna...

Kram
Eva

Linda sa...

Vilken oväntad färg....
Haha Kamilla, du är för rolig!
Men stoppa undan skrället ibland.

Anonym sa...

Hejsan vännen vilken pärla!
Jättesnygg...
Min är grå och tråkig låter som ett kärnkraftverk...
När jag köper en ny blir det en smaskig sådan .
Jahha det är skönt att få lite tid för sig själv när barnen är i skolan ..LER...
Jag kom inte heller till Blåkulla ,,hahahaaa
Men ett ägg fick jag med jordgubbar och Antonberg..mums..
Ha en trevlig dag imorgon kram Jenny