tisdag 7 april 2009

Plötsligt!!

Plötsligt, väldigt plötsligt så ser mina hundar ut som trasselsuddar!
Den förra klippningen som ägde rum i slutet av januari var ju ingen ekonomiklippning direkt, varken ur pälssynpunkt eller ekonomisk synpunkt!
Hrm,, jag har oxå fått erkänna detta för maken! Det blev helt enkelt för mycket päls kvar på hundarna. Och speciellt den lilla ettåringen, som förmodligen fortfarande håller på och ömsa valppäls, hon är så tovig. Jag försöker ta bort tovor varje dag, men nästa morogon är dom tillbaka igen!
Ärligt talat så vet jag inte riktigt vad som är fram och bak på de små liven!
Eftersom jag har en tid bokad den 13 maj hos min pudelfrisör, som för övrigt är mammaledig fram till dess. Insåg jag att jag nog måste försöka hitta en annan frisör som lite akut kan klippa ner hundarna!
Detta visade sig vara omöjligt. Det finns inte en pudelfrisör i hela Malmö som kan ta sig an mina hundar :-(
Tänk om man kunde utbilda sig till just pudelfrisör, andra hundar kan jag ju inte klippa pga allergi, men pudlar funkar ju! Tror faktiskt att man skulle kunna försörja sig på det då det verkar vara en bristvara!

Hur som helst så insåg jag att jag måste göra nånting,, så idag blir det bad, shamponering, fön och borstning. Det kommer att ta tid och jag garanterar inga tovfria hundar. Men rena och väldoftande blir dom ju. Kanske åker saxen fram oxå, hrm,, få se om det blir något kvar av hundarna ha ha!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Bild - bild om jag får be!
Tovor känner jag igen, katter får ju också sådana. Ena minuten är pälsen fin nästa minut finns där tovor.. Det är tur att våra katter finner sig i att bli kammade. Utom Sixten förstås - han morrar!

kram
Eva

Kamilla sa...

Bilder kommer, imorgon! Har bara hunnit tvätta den ena vovven idag, den andra ska jag ägna morgondagen åt! Sen kommer före och efter bilder!
MEN, tovorna syns ju inte, de känns. Men "dagens" vovve är iallafall mycket vitare än vanligt he he.
Lillvovven morrade från början,, men numera är hon jätteduktig!

Anonym sa...

Jhha man tar helst en i taget !
Det tar några timmar om man är noga.
Bäst är ju när det bara är tassar och klor..ler..
Jag skulle aldrig fixa att ha långfinpäls på dom..
Jag kör med rak på 4:ans skär !
Lite längre på huvudet och svansen får de ha..
Jag vill också se BILD..
Såg du mitt inlägg om Boundini har du sett det?
Så ljuvligt sant ..Jag älskar när man vågar leva livet...
Kram Jenny