söndag 17 maj 2009

Nu är jag trött,,,,

Mina pudlar gillar saftis!! Det syns väl! Tungorna gick som lärkvingar och när isen var slut på pinnen tycktes Kazey visa tänderna,, ha ha,,
Helgen har gått fort och har varit ganska intensiv, iallafall i mina mått mätt! Nu är jag trött, känner mig full i magen och har ont både här och där! Både i fredags och igår städade jag som en gnu här hemma! Det behövdes även om jag inte fick medhåll från min äkta hälft!
Igår hade vi ett litet möte angående mitt jobb som jag ska börja om en månad! Det är kul och spännande men jag var så himla nervös! Just för att jag bara går här hemma och har nästan blivit folkskygg! Nu ska jag komma igång och jag är så ivrig och har jättebråttom! Har räknat ut att jag har tre veckor på mig nu att komma i någon slags form som kan vara trivsam för mig! Jag vet att det inte går såå fort, men jag ska försöka iallafall! Vill ha ett normalt liv igen ju!
Idag har vi varit på kalas hos min syster, massor av kakor och tårtor "fniss"!
Imorgon börjar ett "nytt" liv! En Detox-flaska står och väntar, den ska fördelas på 20 dagar, en liter om dagen ska drickas (av mig, maken är inte inblandad i den). Kroppen ska rensas ut ordentligt! Vi ska också komma igång med lchf-kost som vi idag har konstaterat måste vara jättebra (detta gäller både mig och maken)!
Och på onsdag när jag får mitt positiva besked ska vi röka den sista cigaretten! Lägg märke till att jag skrev när och inte om!
Ja jag vet att jag har sagt det här om cigaretter innan, och att det inte är någon som tror på vad jag säger i det ämnet längre! Men nu finns det ingen återvändo! Ett sunt och välmående liv ska levas hädanefter (detta gäller också både mig och maken)! Då vi faktiskt båda har konstaterat flera gånger hur mycket "B" det är att röka!
Imorgon ska jag bara vila och ta det lugnt och dricka min liter Detox!
kram till er alla!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahhaaa mina dogs får glass lite varje dag "ler "Tunorna går liksom runt pinnen ! Bara när det är varmt,Fast mina älskar vaniljglass.
Vad kul att du kommit till så bra beslut LER...
Håller tummarna för att det går bra för er.
Åhh vad roligt att få kunna jobba !
En dröm för mig.Kanske blir sann en dag :)
Åhh fy ja tänk om en hund kulle försvinna jag skulle aldrig sluta leta precis som barnen ..
Kram Jenny

Linda Lagnevik sa...

Haha...vad roliga de såg ut, de små liven!! Lycka till med att sluta röka.. jag har inte lyckats än... Kram Linda

Skogseva sa...

Du är då tuff som börjar arbeta om tre veckor! Stora beslut - lchf och ickerök. Jag lovar dig, det går! Allt man beslutar i avsikt att genomföra, går. Det enda som krävs är envishet och en stark karaktär, två (positiva) egenheter som du säkert har. Vi är ju dessutom några stycken "här ute" som kan ha koll på dig och hålla dig i örat vad rökningen beträffar..

Kram
Eva

A-K sa...

Lycka till med både rök-slut och bra besked! Kram

Sofie Nyblad sa...

Hej! Sitter på sjukhuset i Uppsala och väntar på att få börja med cellgifterna nu. Har iallafall fått ett emla-plåster på porten så jag hoppas det hjälper lite :) Som tur var fick jag och sambon ett eget rum också, slipper jag sova själv hela veckan! Kramar

Anonym sa...

Hur mår du idag då vännen ?
Jag tycker du har varit så kämpar duktig i din fight..
Bamse kram till dig..
Men hallååååå du har samma Roberta som jag jag tror INTE vi ska gå in på hennes blogg,,nej nej kan vara nåt lurt !
Hhhahhaaaaaa
Vad ska du göra när röksuget sätter in?
Jag gillade inte att röka när jag käkat lakritz...Kanske funkar på dig med ?
Kram igen .

Kamilla sa...

JennyRingblomman: Ja det ska bli kul att börja jobba! Men samtidigt är man lite orolig för hur man ska orka! Därför gäller det att "ställa kroppen iordning" nu! ha ha

Linda: Nu är jag motiverad till rökslut, så jag tror det ska gå bra. Särskilt med makens stöd!

Roberta,,,: alltså, vem är det här som smugit sig in, och så oklokt skriver på ett språk vi inte förstår! Inte bara på min blogg tydligen!! aj aj,,

Skogseva: Ja det känns lite tufft fkatiskt! Men sen samtidigt, hur länge kan man gå här hemma och dra! Det är ju inget som man mår bättre av! Jag tror personligen att jag kommer att må mycket bättre av att fylla en funktion!! När det gäller kost och rökning så kommer det att gå bra, nu , har inte varit så motiverad tidigare. Nu är det enbart välmående som gäller!
kram

A-K: Tack, ja nu är onsdagen nära! Och ju närmare man kommer detsto mera nervös blir man,,,
kram

Sofie Nyblad: Tänker på dig! Du har en tuff resa framför dig, men det kommer att gå bra! Jag har skrivit i din blogg!
stor kram till dig!

JennyRingblomman: Jaa alltså vad är det här för en Roberta. Det är något skumt med detta! Hon har ju skrivit exakt samma i din blogg som i min!!
När röksuget sätter in, ska jag kyssa min man!! Eftersom han inte heller kommer att lukta eller smaka rök, "fniss" när han inte är hemma får jag väl pussa hundarna!
kramis