onsdag 30 september 2009

Att veta var bilen är men inte komma åt den

Snabb besök hos tandläkaren idag på morgonen!

Mitt i city

Svårt att hitta parkering

Bråttom som vanligt

Citygaraget!! Kan det vara nåt?
Har aldrig varit där förut, men va fan gör man.
Måste ju för fan komma ur bilen och in till tandläkaren nu, innan han blir sur!

Tänkt o gjort, ratten svängde in i citygaraget. Parkerade bilen  och började
titta efter en skylt där det står utgång på!

Hittade en utgång, tog trappan ner och ut genom en dörr!
Bra, på väg till tandläkaren!

Då slog det mig att dörren jag gått ut igenom var låst!!!

Okey, det löser sig!

Tandläkarebesöket tog ca en halvtimme, och jag frågade om de möjligtvis
visste hur man kommer in i garaget, gående då alltså!
Näää,, det visste dom inte!

Det löser sig!
Tanken var att jag skulle gå in där jag kört med bilen. Men not,,,!
Där var en stängd port!
Så jag började går runt kvarteret för att kanske hitta en dörr,, fanns ingen!
Jag lovar, det fanns ingen, bara den som jag gått ut igenom, men den var ju låst!

Började nästan titta efter en dold kamera nånstans! Och gick tillbaka till porten
jag kört in igenom. Och tänkte att jag får väl trycka en biljett så den öppnar sig.
Men där kom bilar hela tiden o jag kände mig så jävla dum!

Så jag gick en runda till runt kvarteret, och nästa gång jag kom fram
till porten var den öppen,,,, tack!

Jag småsprang igenom och uppför rampen och hoppades att ingen skulle se mig!
Ha ha,,,inne. Nu ska jag bara hitta bilen! Och utfartsskylten!

Och eftersom jag skriver detta nu förstår ni att jag kom ut, med bil och allt!
Och att jag aldrig mer tänker köra in i det garaget! Det finns andra som jag känner till
och vet hur jag ska komma in i utan bil och komma ut ur med bil!

2 kommentarer:

Ebba G sa...

*skrattar* Härligt skrivet, och roligt på avstånd men jag kan ju tänka mig att det var mindre kul medan du sökte...

Celias Spetsar sa...

Hrm, har varit med om något liknande, så du behöver inte känna dig ensam...