onsdag 9 september 2009

Jag och Dogge

Vilken datum va 09 09 09! Min son fyller 20 år just idag!
Så det har vi nu firat med god mat och tårta!
Annars är det ju som vanligt, sonen vill inte sitta här och
hålla mamsen sällskap!

Så här sitter jag nu, ensam, snyft! Maken fick hastigt och lustigt fara
iväg uppåt landet för att rädda en eller annan situation.

Fast jag vet inte om jag tycker det är så lustig! Men han gör säkert storverk!
Men jag vill ha honom här ju!

Sist jag skrev så hade jag problem med bloggdesignen. Den höll bokstavligt
talat på att göra mig vansinnig, det gör den fortfarande. Därför har jag inte brytt mig
om den på ett tag!

Nu har jag dock fått ett och annat bra tips, så en vacker dag ska
jag nog få till det. Men jag kan inte riktigt säga när jag tänker
fördjupa mig i saken.

Hrm,, det är inte färgerna jag har problem med, även om man skulle kunna tro det
när man ser den just nu!
Helvit, vill jag inte ha den!
Knall lila vill jag inte heller ha den trots allt!
Och så var det det här med kolumnerna,, jag vill ha tre, minst tre!!

Idag har jag åter besökt en hel del kossor och deras bönder, eller kanske
är det bönder med deras kossor:-) Fyra veckor sedan sist!

Nästan så jag fick abstinens,,,, tror jag ska döpa om mig till Komilla.

Nu har det då blivit så att det är jag och min kartläsare Dogge som kör!

Dogge är alltså min gps, ha ha, tyvärr så är han lite korkad ibland den där Dogge!
Och inte f-n svarar han på tilltal heller och så upprepar han sig så att man får sår i öronen,,,,
"sväng till vänster längre fram"
"sväng till vänster"
"sväng till vänster NU"

så då är det bäst att lyda,,, om jag inte gör det beräknar han i bästa fall om rutten,
kanske för att senara konstatera att "det ser mörkt ut för dig, sväng där det är möjligt"!

När man sen väl hittat fram så är han så snäll så,,,
"du e framme nu, det skulle man ju inte kunna tro" ha ha

Ibland luras han så att man på allvar tror att man är dum i huvudet!

Men en sak är ju klar, han är bra att ha den där Dogge!

2 kommentarer:

Malin sa...

Tycker bloggens utseende är jättebra nu, jag gillar breda fält där man läser inläggen. Färgen är behaglig också.
Sonen 20 idag, vilken milstolpe! Min dotter tog körkortet idag, ännu en milstolpe. Då påminns man om sin ålder... fast efter den resa vi gjort gläds jag verkligen över varje dag och varje rynka.

Hoppas allt är bra med dig! Bamsekram Malin :)

Linda Lagnevik sa...

Vad härligt med födelsedagsfirande!! Det har vi oxå haft... Min älskade lilla Nora fyller 8 år.... Och jag måste nog hålla med om att datumet är lite lattjo... Jag tycker oxå att bloggen ser kanon ut gumsan!
Kramar från Linda