lördag 19 september 2009

Nånstans här inne

Igår kväll satt vi på altanen med goda vänner och lite vin!

Där jag satt så såg jag in genom dörren, tv:n och ja, va fan, jag såg in helt enkelt!

Plötsligt så kom det något gående på golvet, jag såg den!!!!

Jag HÖRDE den!!!!

Spindeln!

Den kröp in under soffan, och det tog en stund innan jag liksom visste vad jag skulle göra,
den måste ju bara bort. No way in hell att den ska få leva vidare utan att jag vet var den är!!

Eller hur?!

Jag studsade in och började flytta både bord och soffa varpå jag beordrade maken att genast
se till att kräket fick ett kort liv!

Vi fick ytterligare en skymt av djuret och maken försökte fånga den, med bara händerna,,,,, huuuhhh
men den sprang för livet, maken fotsatte att jaga, ivrigt påhejad av mig!
Alltså, det fanns inte en chans att den skulle överleva! Men,,,,, den lyckades komma undan!

Jag tyckte att maken var lite slarvig i sitt försök till infångande. Han förstod inte riktigt allvaret i det hela, och nu sitter jag här med fötterna på bordet! Varför,,,,??

Synd att jag inte hann organisera en liten fotosession,,, med något vid sidan om djuret för att jämföra dess otroliga storlek,,, nånstans härinne finns iallafall detta groteska djur!

1 kommentar:

Malin sa...

Gaahhhh, jag bara ryser - huuu för spindlar! Hoppas ni får tag på den.
Kram Malin :)