söndag 20 september 2009

Vakna på Sturup?

Söndag morgon, klockan är lite över 6.

Maken reser sig ur sängen och går upp och ut ur sovrummet, stänger dörren efter sig!

Inget ovanligt, så är det nästan varje söndag eller lördag eller vilken ledig dag som helst!
Efter en stund så brukar han komma tillbaka och sova en stund till!

Jag brukar också gå upp en sväng, mest för att få uppleva det ljuvliga i att få gå och
lägga sig igen :-)

Plötsligt hör jag hur maken fullkomligt rusar ut i klädkammaren, som liksom ligger
bakom sovrummet! Och självklart undrar jag vad han ska göra därute vid denna
tidiga timme?

Jag känner att jag måste stiga upp för att kolla läget! Och det var väl tur, för därute stod
maken och knäppte på sig en skjorta och suckade över hur stressad han var.

Flyget till Stockholm går ju halv sju från Sturup!
Och hade jag inte stigit upp så hade han fått ett hyfsat bryskt uppvaknande därute, på Sturup.

Inga kommentarer: