måndag 27 juli 2009

Fisk


Hrm,, när man jobbar hela dagarna blir det inte så mycket skrivet här i bloggen! Har faktiskt semester nu sen i fredags, fast jag har jobbat halv dag idag! Under tiden jag jobbade så var maken ute med båten och fiskade! Vi har inte fått napp på flera år känns det som! Sommaren som vi träffades drog vi upp en ofantlig massa torsk men sen dess har vi inte fått napp en enda gång! Idag däremot fick maken upp en sisådär 40 kilo,, ! Gissa vad vi har ätit till middag?

Imorgon kör vi upp till Karlskrona för att ha en liten minisemester hos makens bror! Båten tar vi med oss, få se om det blir mer fisk! Kanske får jag möjlighet att prova mitt fina, nya, rosa kastspö som vi köpte förra året:-)

Förövrigt kämpar jag på med smärtorna och svullnaden i kroppen! Vågar snart inte öppna truten för alla tycker bara att jag är tjatig o gnällig! Jag är ju frisk nu, punkt slut! Så sluta gnäll! Så känns det ungefär! Men om jag skulle gnälla i förhållande till hur jag mår så skulle det vara mer än gnällande kan jag lova! Ärligt talat så vet jag inte hur länge jag orkar med att må så här utan att få ett totalt sammanbrott, det återstår att se!

Vad jag inte gnäller över är hårväxten, ja det skulle möjligtvis vara att det växer så sakta,, det är ju så lite till som krävs för att jag ska kunna göra något åt eländet! Lite färg och en sax och vips så kan det bli en frisyr av det! Men,, inte klart för det ännu, tyvärr!

1 kommentar:

Skogseva sa...

Stackare du.. Jag ska definitivt inte gnälla som bara har fått någon slags virus i mig...
Hoppas att dina semesterdagar blir bra.
Kram
Eva