fredag 17 juli 2009

Torsdag kväll,,,,

Torsdagskvällen tillbringades hemma hos oss med 12 goda vänner till mig! Maken hade dukat upp ett digert ostbord och han höll ett litet föredrag om just ost! Efter det så högg vi in på osten,,mmmm gott! Och vin därtill naturligtvis! Till kaffet åt vi supergod ananaspaj med vaniljvisp! Nej,, jag hade inte bakat den själv, det hade min bästa väninna gjort!
Efter maten ägnade vi oss åt att göra smycken! Först tänkte jag, att gud nej,, hur ska jag kunna komma på något att göra! Men när jag sen tittade i burkarna med pärlor och allt annat så var där så mycket fina saker! Så det var helt enkelt bara att plocka till sig det man tyckte om sen gick det liksom av sig själv! Det här är mina alster! Allt går i temat "hjärta" som jag förknippar med kärlek!
Ett par örhänge med lila pärlor.Ett par örhänge till fast med vita pärlor och hjärtan naturligtvis!
Och så två hängsmycken, väldigt smarta, bara att "klämma" fast på kedjan!

Riktigt nöjd är jag faktiskt,, ha ha! Men fy sjutton vad jag varit trött idag, sen kväll med vin och för lite sömn sätter sina spår!

2 kommentarer:

Celias Spetsar sa...

Mmmm, gott med ost och vin, jag har dille på grillad Halumi.(tveksam stavning).
Söta örhängen du gjort.
För f-n sök för knutan på halsen så fort som möjligt, det är inget att dra på. Det tar ju tid att få besked på proverna också. Även om det inte behöver vara något förstår jag din oro.
Kram Linda

Skogseva sa...

Oj, vilket härligt ostbord. Undrar vad det var för några sorter - många olika ser det ut som. Det är synd att ost är så gott, det är ju ingen smalmat precis...

Kram
Eva