måndag 30 juli 2012

Doggi Style

Idag har våra små hundflickor varit hos stylisten!
Jag brukar fixa dem själv, men det var dags för lite proffsigt fix!
Kazeys uppfödare, Lillan, har nyligen blivit klar med sin utbildning och idag har hon badat, klippt och gjort flickorna så fina och mjuka!

Här är de innan klippning! Ja de ser inte så långhåriga ut precis, bara det att jag själv grovklippt och aldrig blivit färdig att finklippa och fixa tassar o klor o sånt!

Här är de klara! Så fina! Men både trötta och varma!
Vi har två väldigt "mammiga" hundar och de klängde sig fast på mig som små iglar när jag hämtade dem! Inte lätt att fota hundar i rörelse!

Kan absolut rekommendera Lillan, hon klipper även andra hundar än pudlar!

Här är vackra Kazey!

Hon har då de vackraste öronen man kan tänka sig, lilla pudeldam!

Här är Kayla, vår lilla, fina tös!

Öronen har hon ärvt från sin mor! Söta älskade vovve!

Annars har dagen inneburit städning, vi har haft några såna där röjardagar. Garagestädning och sortering och kassering!
Fyllde ett helt släp med en massa gammalt skit!
Ja och så är det ju sista kvällen då man kan säga att jag har semester imorgon. För på onsdag är det jobbedags!
Men, men bara några dagar för sen är det semester igen!

Inga kommentarer: