måndag 16 juli 2012

Första officiella semesterdagen

Ja det kan man väl kalla det, nu när det är måndag och allt! Den första officiella semesterdagen!
Bara halva dagen hade gått när maken tyckte det var dags att gå tillbaka till jobbet! Tur han har mig som hindrar honom!
Jag har minsann hållit oss båda sysselsatta hela dan, eller kanske är det så att vi har hållit varandra sysselsatta! 
Efter en natt med dålig sömn för oss båda så bestämde jag mig för att stiga upp redan halv åtta! Ja, jag vet faktiskt inte vad som for i mig, men att sova bort semestern hade jag ju då inte tänkt!
Maken låg i soffan och sov, med fyra pudlar runt sig! Och jag hade ju bestämt mig för att sticka iväg och träna! Och då måste man ha en bil för att ta sig fram, jodå, vi har bilar! Bara det att på gatan stod makens bil med ett kopplat släp mitt framför min bil, så det var bara att gå ut och backa släpekipaget! Bara och bara, tre meter bakåt och släpet stack ut i gatan! Fick ut min bil och så fram med släpekipaget igen.
In och lämna nycklar,, då vaknar maken och jag inviger honom i mina planer om att träna!
Han tycker ju inte alls som jag, naturligtvis. Så det blev en tur till tippen först för att tömma all skiten från igår. Sen blev det en timmes träning!
Och så blev det då äntligen frukostdags med nya frallor och gott pålägg!



Sen fortsatte vårt trädgårdsarbete, det är ju inte så att vi har en liten trädgård precis, men allt är ju naturligtvis relativt. Idag stod det häckklippning på schemat. Så våra grannar på baksidan har idag kunnat se mig klättrande upp och ner på en stege med en häcksax i högsta hugg!
Kvistar och löv och pinnar for i luften och jag tror jag hade lika mycket innanför tröjan som det fanns på marken! Ett ösregn gav mig en välbehövlig paus!

Vi har också fortsatt med vårt dammprojekt, så nu ska vi bara ha tag på lite sten,,,,,

Nåväl, det hade ju varit skönt om man på detta kunde få en god natts sömn! Det har vi båda gjort oss förtjänta av, för imorgon väntar mer trädgårdsarbete.
Ja, efter en timmes träningspass så klart :-)

Inga kommentarer: