onsdag 4 juli 2012

När man fixar pass och får sig ett gott skratt

Jaha, då var det gjort, två pass är beställda och klara om en vecka ungefär!
Att det skulle ta sån tid innan vi fick häcken ur vagnen, men nu är det gjort i alla fall. Och vi hinner ju få dem i god tid innan vi ska resa!
Att sitta och bara vänta i över en timme är inte min makes starka sida, det kan jag intyga! När han väl kom fram till luckan så ville han både ta fingeravtryck och betala samtidigt. För att liksom skynda på det hela. När han sen skulle skriva sin namnteckning så blev det lite "stighelmer" över det hela och jag fick ett gott skratt. Han var nämligen på väg att skriva på bildskärmen :-)

Nåväl båda två såg vi ut som två straffångar på bilderna, men who cares liksom!

Innan besöket hos passpolisen så han vi med en mindre shoppingrunda! Inte ofta jag går på Åhlens numera, men idag var vi alltså där. Syftet var att köpa leksaker till makens nya barnbarn och det blev också gjort!
Men den här lilla raringen var ju bara tvungen att följa med mig hem!
Är det nu jag kan titulera mig tant på riktigt, när jag köpt mig ett mjukisdjur?
Ja, men då får jag nog vara tant då, för om jag får vill jag gärna presentera vår nya pudel, lilla Francis!




Vår riktiga lilla vovve Kayla blev lite konfunderad och har tuggat en stund i både tassar och svans, och tagit ett och annat bett över nacken har hon också gjort.  "Mammavovven" bryr sig inte nämnvärt om nytillskottet, hon har väl haft nog med ungar kan man tro :-)
Men nu ligger de här och är lika nöjda alla tre! Den lilla bitchen lurar man inte så lätt, hon vet vilken plats hon har!





1 kommentar:

Anonym sa...

Va då. Man borde kunna hyra en väntare så det var färdig väntat när man kom dit

Otåliga Göran