tisdag 31 juli 2012

Rotlöst eller hårresande

Ja, jag känner mig nog lite rotlös! I alla fall om vi pratar om i förhållandet till frisörer!
I hela mitt liv har jag alltid varit väldigt trogen en frisör! Ja, alltså, jag har inte bara gått till en enda frisör i hela mitt liv, men tre! Tre stycken ungefär har jag anförtrott utsidan av mitt huvud åt i många år. Klart att man nån gång gjort en avstickare, men i det stora hela så har jag varit väldigt trogen min frisör!

När jag för tre år sedan var helt utan hår, ja då behövdes ju ingen frisör direkt. Och kanske var det där rotlösheten började! För se nu, nu är det ingen ordning på frisörbesöken alls!
Har både klippt lite själv och färgat lite själv. Som igår kväll när jag blev hasselnötsfärgad!
Skitnöjd är jag med färgen, men plötsligt insåg jag att en sax kanske skulle vara att föredra!
Inte så att jag på nåt sätt ska klippa av håret, nej gud hjälpe! Absolut inte, men kanske man kan rätta till lite av det jag själv klippt på en höft så där.
Kanske det kan bli lite bättre stuk på frippan! 
Ja det tror jag i alla fall.
Så, jag körde helt enkelt bort till den frisör som jag började gå till när jag var tonåring! Hon är nog den frisören jag varit mest trogen av alla! Och jag har varit hos henne ett par gånger under de sista tre åren!
Semester!
Ja det är ju semestertider nu och hon är inte tillbaka förrän den 14 augusti, och se så lång tid kan inte jag vänta.
Nej för fan, vi ska ju har stor fest här snart, sen reser vi bort, så nä,,, jag måste gå idag!
Måste liksom skynda mig innan jag ångrar mig!
Körde ner till en frisör i Limhamn (har bara varit där med ungarna tidigare) och stack in huvudet, fick en tid 12.30!
Vilket innebär att jag måste dra typ nu!

Ja så är det att vara rotlös! Det är hårresande, eller hur!
Men, man får helt enkelt ta det som det kommer!

1 kommentar:

Fru Sederblad sa...

Ska bli spännande att se ;-)!