onsdag 18 februari 2009

Dagens krämpor, för den som orkar!

Efter många dagars lidande blev det idag ett samtal till jouren på onkologen! Och följaktligen ett besök på samma ställe! Jag blev bekvämt placerad i en säng och där stannade jag i över tre timmar! Det togs blodtryck och puls och det visade sig att jag både hade för hög puls och för högt blodtryck! Eftersom det var en jourläkare blev det endast aktuellt med "nya" plågor, plågor som tillkommit de sista dagarna typ. Allt gammalt och känt får jag dra en annan gång!
Det nya är att jag har så jävla ont i magen, eller mitt emellan revbenen, som om nån sticker in en kniv, rakt igenom och vriiiiider om. Jag har alltså ont i ryggen oxå! Smärtan gör mig helt matt och svettig, Puh. Dessutom har jag de sista dagarna inte kunnat stå på benen, yr, svimfärdig, kallsvettig, svettig och helt allmänt slut. Inte trött, utan bara,,,,helt färdig.

Fick lite nya tabletter för magsmärtorna som förhoppningsvis ska hjälpa. Resultatet av detta kommer jag väl inte märka förrän om några dagar. Ett stick i armen fick jag också utstå, svaren på dessa prover var inte anmärkningsvärda!
Även en remiss till hudläkare skickades iväg. Har nämligen fått något konstigt eksem på händerna, som håller på att göra mig vansinnig! Läkaren kunde inte hitta någon rimlig förklaring till detta i samband med cellgifter, så nu tar vi tag i det på annat ställe!

När jag låg där, hade jag inte alls ont, naturligtvis! Men när vi sen skulle köra hem, så räckte det med att jag satte mig i bilen så körde det igång igen! Men sen å andra sidan så är det ju ingen som sett min smärta ändå! Nu sitter jag här och har gått igenom ett antal smärtanfall och nästan kliat sönder mina händer! Känner mig gravid, konstant sugen på något gott, INTE godis utan vad som helst som smakar nåt! Och, ja, ser väl ut som om jag var i sjätte månaden ungefär! Tänker inte gå vidare in på vad det beror på:-o Nåt får ni räkna ut själva! Kan bara säga så mycket, att jag hoppas det blir en tidig förlossning, gärna imorgon bitti:-)

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej där, har hittat hit genom någon annans blogg och vill förutom att ge mig till känna skicka massor med styrka.

Det är tufft när man befinner sig mitt i det, men fortare än man tror kommer behandlingarna att vara över. Jag hoppas att du får må så bra det bara går.

Styrka och hopp/ Malin

Kamilla sa...

Tack Malin, jag vet att du har rätt, det är bara lite motigt ibland!
Har hittat din blogg oxå och kommer fortsätta att läsa där:-)
kram Kamilla