onsdag 11 februari 2009

Snöbollar







Då kom vintern! Och jag vill inte påstå att det är nåt jag gillar. utan snö och kyla kan gärna få hålla sig borta för min del!
Men det finns några som älskar snön! Våra pudlar! De blev som små barn när de kom ut i snön! Lika vackra och välborstade som de brukar vara här inne, lika ovårdade såg de ut när de kom in!
De liknade snarare vindruvsklasar än hundar! Snöbollarna som fastnar i pälsen är omöjliga att få bort om man inte använder duschen! Så idag har det varit våt hund hela dagen!
Ikväll ska jag på skrattyoga! Mycket skratt utlovas!

1 kommentar:

mossfolk sa...

De där snöbollarna känns igen! Min lurviga hund tror att han är döende när det blir sådär. Han har varit med om rätt mycket i sitt liv, och klarat sig fint ur det mesta, men kan inte gå ett steg bara för att det fastnar lite snö i pälsen :)