söndag 1 februari 2009

Tankar

Just nu går tiden åt till att fundera på vad jag kan tycka är gott att äta. Det mesta smakar blää och ingenting. Det enda som finns inombords är en stor, allmän olustkänsla! Åt precis mackor med leverpastej o ättiksgurka, det var hyfsat gott! Men det tog oxå ca två timmar att komma till den slutsatsenm, att det var just det som skulle ätas! Pudlarna gillade oxå leverpastejen:-)
Igår var min mamma här, och maken lagade rostbiff och en fantastisk sås, det smakade mycket bra!
Natten har varit kass, känns inte som jag sovit nåt alls!
Idag, rättare sagt om en timme, kommer min pappa och hans fru hit, de har med sig fastlagsbullar! Barnen älskar! Jag är halvförtjust, men någon enskaka gång är det faktiskt gott! Vi får väl se hur smaksinnet är idag!?

Håret, ja det vill jag ju ha av! Maken vill inte hjälpa mig, mamma ville inte hjälpa mig! Det som sitter där nu är fullständigt meningslöst att ha kvar! Det är bara ett hån mot mitt forna hårsvall! Så idag ska det av om jag så ska göra det själv! Det gör bara ont både fysiskt och psykiskt att se sig i spegeln!

Förövrigt går de mesta tankarna till provsvaret som kommer hos läkaren på onsdag!! Vad säger det!? Tanken slår mig ju naturligtvis emellanåt,,,,, att jag kanske aldrig blir frisk! Att detta kommer att vara mitt tillstånd i resten av livet, hur långt eller kort det nu än blir! På nåt sätt känns det som om livet redan är slut! Åtminstone meninglöst! Man kunde ju fått ligga i koma eller nåt annat vacuum tillstånd under en sån här behandling! Vaknat upp frisk och kry och pigg! Med krafter att ta tillbaka sitt liv!

Inga kommentarer: