lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag!




Idag är det alla hjärtans dag och det firar vi med rosor, champagne och vaniljhjärtan!
Min present skulle hämtas hos guldsmeden, men guldsmeden hade stängt på lördagar, snopet! Men jag vet vad som väntar, ett underbart litet rödlila hjärta till mitt pandora armband! Så det hämtar vi på måndag:-)
Efter det snopna besöket hos guldsmeden tvingade jag min man att köpa nya skor! Ja, det låter väl lite fjantigt men så är det. Han är jätte löjlig med vissa saker och skor är ett sådant ämne! Han är snygg och stilig, luktar gott och är mån om hur han ser ut, överallt, utom på fötterna! Helt sanslöst! Nu står det iallafall ett par splirrans nya skor i hallen, fy fan va snygg han kommer att bli! Min älskade man! Som alltid finns i mitt hjärta och i min själ!
Samma sak gäller när han ska klippas! Han envisas med att göra det själv! Alltså, det handlar om att köra trimmern på tre millimeter över huvudet! Och jag har sett resultatet när han gör det själv och förbjuder honom med det bestämdaste!! Då ser han ut som om det var han som hade cancer! Men det har jag ensamrätt på här nu! När jag då klipper honom, gnäller han som ett barn hela tiden, är du inte klar snart, färdig nu? Och så håller vi på, medans jag försöker förklara att det går mycket snabbare om han är tyst och sitter stilla medans jag får göra jobbet i lugn och ro! Och han blir ju såå snygg när jag är klar!
Nåväl, det brukar ordna sig! Nu sitter vi här med vår champagne, som vi dricker ur glas som vi fick när vi gifte oss! Middagen är uppäten och snart är det dags att sätta tänderna i ett underbart vaniljhjärta!
Sen väntar melodifestivalen, tänk som man tittade på detta spektakel förr! Nu är det mest piss alltihop faktiskt. Dessutom tycker jag inte om årets programledare, så det bär mig emot att se på eländet. Men jag kommer förmodligen att sitta här o glo på det iallafall :-o
Dessutom har vi ju biljetter till Malmö uttagningen, så jag får väl försöka att lära mig stå ut med programledaren!!
Önskar alla en trevlig alla hjärtans dags kväll!

Inga kommentarer: