fredag 20 februari 2009

Transportsträcka

Lycka är att barnen är friska och lyckliga!
Lycka är kärleken mellan mig och min älskade man!
Lycka är pudlarnas villkorslösa kärlek, våta slick och mjuka päls!

Det var meningen, trodde jag iallafall, att jag skulle vara lycklig nu! På nåt sätt var det faktiskt min tur!
Vi skulle leva livet, ha roligt, älska och dansa! Jag såg så fram emot det! Jag befann mig på den absolut bästa platsen på jorden! Med min underbare man, mina barn och mina hundar.
Nu befinner jag mig istället på en läskig transportsträcka, till något annat! Jag vet inte till vad?
Är det en transportsträcka till det liv jag älskade? Just nu är jag bara så ledsen över att allt är som det är! Att det inte blev ett liv i lycka! Jag sörjer så hemskt! Jag är så jävla besviken!
Vad finns kvar när transportsträckan är över? Finns lyckan kvar då? Finns kärleken kvar då? Kommer jag att kunna ta mitt liv tillbaka? Räcker tiden till?
Är det ett prov som ska klaras av, för att sen få belöningen, Lycka?
Jag är jättedålig på prov! Vill alltid vara bäst och få högsta betyg! Klarar jag detta provet? Blir det MVG?
Detta är ett vaccuum! Ett fullständigt lufttätt system, ingen syretillförsel nånstans. Måste försöka sticka hål nånstans, så jag får in lite luft! Men jag har ingen nål!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är många frågor du vill ha besvarade och du vill säkert ha dem besvarade NU. Jag kan inte ge dig svaren på frågorna och det är säkert inte meningen heller. Kärleken försvinner inte, var så säker. Du har fortfarande hoppet kvar och det är det som gör dig stark och då kan man lättare gå vidare. Ljuset i ditt liv är som jag förstått din man och dina underbara barn. Du skrev " att det inte blev ett liv i lycka". Men då frågar jag dig: Vad innebär lycka för dig? Hur värderar du lycka? Med dessa frågor lämnar jag dig för denna gång. Kram Katharina Poon

Skogseva sa...

Lyckan (eller tryggheten) finns där ju! I dina barn, din man, dina hundar! De finns där för dig och kommer att finnas även när detta är över och du är friskförklarad! Transportsträckan är kantad av dina kära, din man och dina barn - och hundar! Det är klart att kärleken finns kvar, har man hittat rätt person, och det har du ju, då är kärleken definitivt för evigt.
Kram
Eva

Malin sa...

Nu när behandlingarna är så gott som över och jag har börjat arbeta lite smått igen... kan jag se tillbaka och inse att min styrka är ännu starkare. Min känsla av lycka större och min förmåga att leva för dagen mycket mycket bättre!

Man får liksom fokusera på det goda det medför.

Kram Malin :)