torsdag 12 februari 2009

Ljuset längst in


Dagens giftinjektion är avklarad! Och även om jag inte mår direkt illa eller dåligt, så är det nån slags känsla av obehag som infunnit sig! Det jag kan glädja mig åt är att det idag var behandling nr 6 av 16, alltså återstår "bara" tio behandlingar! Brrrr

Det som nu inträffar är det, att vi skjuter tillbaka behandlingen en dag. Till att börja med!
Detta gör vi för att få lite mer distans till avresan till Turkiet som sker den 6 juni! Istället för torsdagar kommer jag att få behandling på onsdagar nu några gånger. Efter det kommer vi att flytta till tisdagar osv, för att slutligen hamna på måndagar! På det viset blir det lättara att resa den 6 juni som är en lördag!

Och med detta kommer ju även det slutliga resultatet: att jag blir klar tidigare!!!! Alltså, då blir det den 29 juni som blir sista behandlingen! Den dagen skall det jublas och festas och allt man kan tänka sig! Man kan liksom skymta ljuset, längst in, precis som på den lila näckrosen!

2 kommentarer:

Skogseva sa...

Så skönt att du inte mår tvärilla! Obehagskänslan tror jag att Maria Pia Boethius beskrev i sin bok "Skalliga damen", hon pratade om myrkrypningar i hela kroppen.

Den 29 juni kommer att bli en milstolpe för dig - något väldigt positivt att se fram mot och längta efter!

Kram
Eva

Kamilla sa...

Ja just lite myrkrypningar, obehagligt och olustigt. Den boken låter som något jag skulle kunna läsa! Tack för det tipset!