onsdag 4 februari 2009

SÅ JÄVLA FÖRBANNAT HIMLA BRA !!


Läkarbesöket är avklarat! Alla frågor är ställda och besvarade!

Ny "sovmedicin" är utskriven! Så kanske blir nätterna framöver lite bättre!

Efter läkaren följde ett besök hos tandläkaren, lika bra att göra allt på en o samma dag, så är det liksom avklarat sen! Så nu sitter jag här med en envis bedövning i käften, som inte tycks vilja ge med sig på ett tag till! Tandläkaren är för övrigt riktigt roligt att gå till. Råkar nämligen ha världens roligaste tandläkare och tandsköterska! De är ett riktigt radarpar som verkligen är underhållande! Ibland skrattar jag så tårarna rinner och tandläkaren kan inte göra ett dugg, för munnen e ju så glad så han kommer inte in i den!
Okey,, är ni nyfikna på vad provsvaren hos läkaren sa då?? Så här är det, att i stort sett så är mina cancerceller utsläckta nu! Hur det känns? JO DET KÄNNS SÅ JÄVLA FÖRBANNAT HIMLA BRA! Livet känns plötsligt mycket lättare och mycket mer positivt, självklart!

MEN, nu är det fortfarande en lång väg kvar! Behandlingarna kommer att fortsätta i samma takt och i samma längd som det tidigare är bestämt! En tuff tid kvar med andra ord, med mycket lidande. Och allting kommer säkert inte vara så självklart hela tiden! Vi är på rätt väg, och det känns som om det finns anledning att planera för framtiden igen! Idag är det mycket lättare att vara utan hår än igår!

7 kommentarer:

Linda sa...

Hade jag kunnat så skulle jag skålat med dig.
Firat ett steg på vägen och ett glatt besked.
Minns den här dagen. En ljusglimt!

Kamilla sa...

Ja, en dag att minnas! Verkligen! Jag skålar med dig ändå "fniss" sitter faktiskt med ett glas vin framför mig! Skål för dig, skål för mig! och så hoppas jag att vi båda får sova inatt:-)
kramar till dig o pyret!

Anonym sa...

Vad härligt med ett positivt besked idag!
Det är verkligen en dag att minnas!
SKÅL för dig Kamilla :)

Kramisar

Anonym sa...

Hej
Jag har snokat runt i din blogg ett tag nu,blev glad för din skull idag när jag läste. Måste vara skönt att få ett sådant besked, kanske det blir lättare och fortsätta med behandlingen. Du får se framemot en härlig och skön vår/sommar..
Måste tillägga att jag har med två vita pudlar,,,köpta som dvärg, men den ene blev nästa mellan. Men dom är världens goaste hundar för mig.
Finns väl ingen som ger en sådan gränslös kärlek som våra hundar...
Lycka till i framtiden..
ha det så gott
kram

Anonym sa...

Fan vilket bra besked du fick. Skönt för dig, vilken lättnad. Jag finner inga ord för jag är så glad för din skull. Kram Katharina Poon

Anonym sa...

Gud va skönt Kamilla!! Är superglad för din skull! Och familjens! Och alla vänners... Vi är ju rätt många som bryr oss! Kram på dig!

Skogseva sa...

Vilket glädjebesked! Kan bara instämma i alla gratulationer. Visst är framtiden mycket ljusare nu.

Jag kan bara konstatera - det är häftigt med kort hår!! Du är jättefin!

Kram
Eva