tisdag 10 februari 2009

Möss och hundar!

Vaknade till ett ihärdigt skällande av våra små söta vovvar!! Och då frågar man sig ju va det är som pågår! Jo det ska jag berätta, på vårt lilla loft ovanför hallen, hade nog äntligen en mus fastnat i en fälla!
Men det lät faktiskt som en större råtta! Den höll på där uppe, med vad det verkar som, att slita sig ur fällan. Det tog en stund, nu tror jag att den är död! Stackars råtta! Om den inte har slitit sig med livet i behåll!?

Vi har en längre tid hört att det sprungit omkring en del av de här små objudna gästerna! Dels i garaget, och dels på loftet. Fällor är utsatta, men någon fångst har vi inte fått förrän idag! Det är iallafall det vi hoppas på. Ikväll när maken kommer hem ska han klättra upp på loftet för att förhoppningsvis ta bort liket!

Hundarna då, speciellt den stora vackra damen, har en längre tid suttit utanför dörren till garaget, och just bara stirrat och vaktat. I dag satt hon i köket och bara stirrade upp mot taket och skällde! Jag skulle vilja se henne få tag i råttan, hon hade slitit den i stycken ha ha! Ikväll ska jag be råttorna att fastna i fällorna lite senare på dagen "fniss"

Idag är faktiskt en dag, helt utan planer! Inga tider att passa. Inget som måste göras,,,, eller hur var det nu! Jag har nog en son som behöver assistans med att lämna några papper på ett par ställen på fm. Jag har kanske tom två söner som behöver samma assistans! Nåväl, förutom det så finns inget alls på schemat! Ska försöka städa lite tror jag! Kanske tvätta något! Eller så blev det som igår, när kvällen kom, var inget särskilt gjort!

1 kommentar:

Skogseva sa...

Jo du - man får bo i lägenhet för att slippa de små (o)djuren. I dag var jag modig och lyfte själv ut livs levande litet kräk - se bloggen! Det finns duktiga "råttehundar" har jag förstått, pudlarna hör kanske dit.

Kram
Eva