onsdag 25 februari 2009

Konsten att döda en hamburgare

Det är nog bara jag som besitter den kunskapen att ev döda en hamburgare. Jag älskar ju hamburgare och vill definitivt ha kvar den möjligheten att få äta en sådan då och då! Men idag tog jag en stor risk!! Nämligen den att med risk för att döda en så åt jag en, direkt efter min cellgiftsbehandling!
Det är nämligen så att just därefter mår man lite och ibland mycket illa, på ett märkligt sätt. Doften från sjukhuset sitter i näsan, i kläderna ja till och med i smaken. Och jag har blivit förvarnad om att inte äta sådant som jag tycker om. Däremot så sades det inte när man skulle undvika detta. Jag har själv räknat ut att det förmodligen är i direkt anslutning till behandling. Av erfarenhet vet jag, vid de första tre behandlingstillfällena var vi nämligen och köpte färsk fisk som vi åt till middag på kvällen. Om maken idag föreslår att vi ska äta fisk, vilken dag det än är, så säger jag bestämt NEJ, jag kan absolut inte förmå mig att äta fisk, det vänder sig liksom i magen bara jag tänker på det.
Därför förstod jag idag när jag tog beslutet att äta ett whopper meal, att risken var stor för att jag skulle ta död på detta begär och därmed hamburgaren!
Detta faktum skulle göra mig ledsen, men jag vet att maken skulle bli jätteglad.
Nu återstår att se om jag lyckats döda hamburgaren eller om den bara blir lite skadad i kanten!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Vissa saker skulle jag definitivt vilja ta död på lusten till. Men priset verkar lite högt tycker jag. Hamburgare äter jag en i halvåret, knappt, men då är det jättegott. En vacker dag är jag väl så smal igen att jag vågar mig på en.
Att man vid cellgiftsbehandling får motvilja mot viss mat har jag hört. Jag läste en bok som heter "Skalliga damen" där blev Maria Pia Boethius rekommenderad att mellan cellgiftsbehandlingarna äta kall mat som alltså inte satte sig i "näsan".
Jag hoppas att du får må någorlunda denna gången.
Kram från
Eva

Kamilla sa...

ha ha,, ja jag har ett sjukligt begär och lust till hamburgare, jag tycket det är såå gott! Rent hälsomässigt gör det inget om man tar död på den ha ha!

Anonym sa...

Jag är hamburger älskare också,,Både köpta och hemma gjorda ,grillade ,,jahhaa alla former ,,med mycket grönt i eller annanas..

Hoppas inte du tagit död på detta underbara mål..
I sommras sa mina barn inte hamburgare igen,,min minsta bara suckade ,,men jag tycker det är toppen ingen disk,nyttigt med allt som innehåll..Perfekta tuggan!
Korv gillar vi inte så mycket ..isch..
Jag har börjat följa din blogg...LER.. kram jenny