tisdag 3 februari 2009

Som ni aldrig sett mig ,,,,

får ni nu en glimt idag! Enbart på grund av att jag idag har haft en bra dag och mått hyfsat bra!

Jag var idag tvungen att gå ut, till försäkringskassan. Det var ganska fort avklarat! Och ska förhoppningsvis inte vara några problem framöver!

Jag tog på mig peruken, och visst, den är fin! Men fan va jobbigt! Hår överallt "fniss" och så känns det som den flyttar sig hela tiden! Men, så klart, jag måste väl vänja mig och lära mig att ha den på, på ett bra sätt! Får prova lite uppsättningar och så här hemma nån dag!

Nåväl, efter försäkringskassan mötte jag min mamma på mobilia! Jag hade aldrig gjort detta själv och idag har hon varit min livlina! Hela tiden blev stackarn påmind om att hon måste säga till mig om något såg konstigt ut på mitt huvud!! Vilket det dock aldrig gjorde!
Jag inhandlade iallafall en ny mössa, en schal och ett par benvärmare,,, dom ska jag inte ha på huvudet, jag lovar :-0
Efter mobilia gick vi en runda på stan, OJ, tänk er själv,, har suttit inomhus i månader och så plötsligt komma ut på stan! Kroppen måste ha fått en chock. Eller rättare sagt, det fick den! Vi stod i en affär, i kassan, jag med en lila potatisskalare i handen! Det var vad jag skulle köpa, vad annars! Men plöstsligt fick jag ge den till min mamma med orden,,,,,"ta den här för jag svimmar snart" och så sprang jag ut!
Lite frisk luft och ett toalettbesök gjorde susen! Jag smet in på den där toaletten som är för handikappade! När jag kom ut berättade min mamma att hon blivit utskälld av någon en gång för att hon använt en sådan! Du,, sa jag till henne, om någon hade skällt ut mig, då hade jag slitit av mig peruken och bett dom dra åt helvete!
Väl hemma, med den lila potatisskalaren, åt vi semlor och vaniljhjärtan för att fira att det faktiskt är min mammas födelsedag idag!
Så, det blev en lång dag och nu är jag öm i hela kroppen och i knoppen! Det var så skönt att komma hem och nu tror jag att jag blir här några veckor innan det blir någon tur på stan nästa gång!

2 kommentarer:

Lillan sa...

Aja kamilla nu har du tagit ett ytterligare steg framåt,bra kämpat.
Snart kan man inte få dig till att sitta hemma, då är det väl stan som gäller.puss kram valpjönsson.

Linda sa...

Nu vet du lika väl som jag att skönheten kommer inifrån, min vän. Eller hur?!
Du är alltid fin Kamilla!

Kram