lördag 29 september 2012

Hur man får en dag att gå




Så enkelt man får en dag att gå! Först kliver man upp, alldeles för tidigt för att vara lördag!
Sen far man iväg direkt efter frukost för att fixa håret hos fina Jenny! Det tog en stund och maken stod i hallen och trampade när jag kom hem för att hämta honom! Då var vi tre kvart försenade till Dux releaseparty på Glashuset! Där skulle vi varit kl tre!
Men fint folk kommer sent har jag hört så vi kastade oss in genom dörren och blev försedda med både champagne och snittar samt en föreläsning om den senaste duxsängen! Inte illa, inte illa alls! Inte något av det! När vi var mätta i magen och jag egentligen vill gå o lägga mig i den där duxsängen så var det dags för ett besök på Skånemässan tillsammans med våra bästa vänner!
Där gick vi runt o tittade på allt möjligt, men framförallt så plockade jag godis ur alla skålar det bjöds ur! Var nämligen svimfärdig av näringsbrist! Maken fick skorna putsade och jag köpte såna häringa grejor till fötterna som man ska ha på i nittio minuter för att fötterna ska bli mjuka och som nya kanske!
Vi får väl se hur det fungerar! Lite korv, chips och tidningar fick också följa med hem!

Nu är det bara såååå ljuvligt att äntligen ha landat i soffan efter att ha ätit en god köttsoppa som maken tillagade medans jag satt och fick håret fixat! Ja nu är det lördagkväll med fötterna högt i soffan!



2 kommentarer:

Fru Sederblad sa...

Snyyyggt!

Kamilla sa...

Tackar! Man blev som en ny människa hi hi!