torsdag 27 september 2012

X5 vs Mini






Jaha, då var det dags igen! Kanske!
Jag har lite svårt att sätta fingret på vad jag egentligen tycker! Fast jag innerst inne vet vad jag tycker i alla hänseenden! Men ibland måste man vara klok, även om det är tråkigt!
Och när vi kommer till bilar så är jag sjukt, och jag menar sjukt bortskämd!
Det finns ingen bil i världen som kan jämföras med min X5:a, den har allt och lite till! Och att ens försöka sig på en jämförelse skulle bara bli löjligt!

Och när det gäller just bilar, ja då blir det alltid på något sätt allt eller inget. Stort eller litet. Jättestort eller pyttelitet (och lila)!! Ja, jo, jag har ju gjort en sån här kovändning förut! Och var inte riktigt nöjd där nä! Men denna är annorlunda för Mini kan heller inte jämföras med nåt! 
Vem försöker jag övertyga?

Nu ska jag i alla fall köra runt och göra stan osäker i den här lilla raringen några dagar! Och det enda felet jag hittills har hittat är att det är manuell växellåda! Fy vad jobbigt! 
Ja, jag sa ju att jag är bortskämd!

Vad jag kommer att sakna? jo, värmen i ratten, den är ovärderlig för mina kalla fingrar! Och så kommer jag ju naturligtvis att sakna den automatiska växellådan! Sätena har också satt djupa spår i min själ! Så vi får väl se vad beslutet sen blir! Kanske ska jag prova nåt mittemellan också!?

Inga kommentarer: