tisdag 10 mars 2009

Dagen före

Idag är dagen före! Sista dagen före! Det blir ju inte många dagar att må bra på nu för tiden! Men nu har det faktiskt varit ok i flera dagar. Framförallt sen jag fick lite liv i min annars helt döda mage! Men imorgon är det dags igen, för nya giftinjektioner! Konstant insprutande av gift i en och en halv timme! Fy fan, jag blir faktiskt illamående bara av tanken!

Har faktiskt kommit igång med ett litet projekt, som jag tänker färdigställa idag! Fast jag ska inte ta åt mig hela äran. Det var faktiskt så att det var maken som tog tag i det i helgen, och så fortsatte jag med målandet! Men klart blir det ju inte men nästan iallafall. Det är så att i vårt sovrum återstår endast en garderob, en gammal sådan. I den har vi inga kläder utan vi förvarar våra pärmar o papper o sånt tjafs där. På insidan var det bara brunt o ruggigt! Och inga hyllor, och även om det inte syntes några så kände jag att det med all säkerhet fanns ohyra därinne. Jag har fobi för ohyra! Nu är iallafall den stora delen målad och klar. Och nu återstår ovanskåpet, som ska målas på insidan!

För att göra det krävs det en stege, ja även för mig, och så måste jag ha nåt att ställa färghinken på. Eller så gör vi det som ett träningspass, upp o ner, upp o ner! Näää, jag tar stegen:-o
När färgen sen har torkat i det övre skåpet kan det fyllas med det som nu fyller golvet i sovrummet, nämligen en massa lådor med foton! Vilket innebär att man sen kan gå normalt i sovrummet utan att hoppa o klättra! När det är klart, så är det jobbiga gjort! Då har jag dörrarna till skåpet kvar, men det är ju lite roligt, stora, jämna och släta ytor som ska få en snygg färg! Och sen så är det minsann klart!

OOpps,, inte riktig, för sen återstår hela sovrummet, som också ska få sig en omgång från golv till tak! Men man måste ju börja nånstans!

Inga kommentarer: