söndag 1 mars 2009

Melodifestival och Höganäs


Söndag kväll och nu är jag trött. Det har varit en hyfsat intensiv helg! Igår var det ju melodifestivalen! Och tänka sig, jag kom dit, i ganska bra skick dessutom. Det var pampigt och stort, tyckte jag iallafall! Perfekta platser hade vi oxå, med gott om plats för benen. Det var en känsla som kom över mig när jag satt där. Lite svårt att beskriva! Det var lite som om "tänk att jag är här, tänk att jag upplever detta!" Och så kom det en liten tår! Det är precis som om allting som händer blir väldigt stort och betydelsefullt. Verkligen som att fånga tillfället och stunden och bara njuta!
Idag har vi, jag och maken samt min mamma, varit i Höganäs och handlat en jäkla massa porslin. Tallrikar, skålar, muggar, koppar och glasskålar. Nu håller allt på att få en snabbdisk i maskinen, sen kommer problemet med att få in det i skåp och lådor. Det blev faktist så att något gammalt "skit" fick åka ut i soptunnan!
Nu har vi landat i vars en soffa här, och det är bara lungt och skönt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åhhhh vilken trevlig kväll du har haft det (det behöver du),,,Jag kan säga dig att jag OFTA känner så som du beskriver det ,,att jag är här ...Känns ganska fantastiskt men sårbart ...
Kul med massa frascht i skåpen ,,,och höganäs är ju vackert ..Finns så härliga färger ...
Mvh jenny

Skogseva sa...

Mina skåp tillåter inte en enda ny tallrik om jag inte sorterar bort en gammal.
Skönt att höra att ditt skick är någorlunda. Att fånga dagen och tillfället är något vi alla borde göra - morgondagen vet vi ju absolut inget om!

Kram
Eva