måndag 30 mars 2009

Tillbaka

Då var jag utskriven från sjukhuset. Nålen är utdragen och kvar finns nu skinnflådd hud, där tejpen suttit! Nu får jag väl vårda den, så jag inte får nån infektion där :-o
Efter tre dagars körande fram och tillbaka, dag och natt, fyra gånger per dygn. Har det blivit lite si och så med sömnen. Åtminstone makens sömn. Han är ju van att sova sammanhängande, medans jag på sista tiden inte är det!

Natten till idag var våt, enormt våt! Svettig alltså! På nåt sätt var det som om den sista febern och resterna av sjukdomen rann av mig! Det var helt sanslöst!
Hur som helst så landade jag i min säng på sjukhuset kl sex. Fick mitt dropp och somnade sen någon timme. Frukosten serverades och sen började väntan på läkaren. Som faktiskt kom med goda nyheter innan tolv!
De goda nyheterna bestod i att jag nu slipper intravenösa antibiotikadropp! Och att naturligtvis blir utskriven och kan åka hem. Hem kom jag halv tre på em.
Kan få sova hela nätter i min egen säng! Och självklart proppa i mig en massa antibiotika i pillerform.
Trött som fan är jag och förmodligen blir natten hyfsat orolig! Men imorgon väntar besöket hos min onkolog. Och idag hörde jag rykten om att hon planerar en ny röntgen för mig!!!! Vad nu det kan innebära. Jag kan bara spekulera, men kommer inte säga något förrän jag vet med säkerhet. Det här är så jätte spännande!
Fortsättning följer imorgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kram ..Jenny
Känns ju lite knasigt då vi är på helt annan våglängd just nu ...Jag permanetar mitt hår och du har knappast nåt;)
Jag sa till min dotter idag ,hon var lite orolig om det skulle bli fel,det gör inget ,,gör en snygg kort frisyr då:))
Jag har ju haft både det ena och det andra :)
Vad spännande med rtg..Håller tummarna ..
Kram Jenny

Linda sa...

Välkommen hem!
Hoppas du får sova riktigt gott nu.
Kram

Malin sa...

Skönt att vara hemma igen på heltid! Bamsekram!