onsdag 18 mars 2009

Ny frisyr

Nu har jag gått omkring med mitt lilla fjun ett tag. Nej, det har jag ju inte för jag har dolt det väl i mössor och dylikt. Men var gång mössan åkte av, så såg jag helt klart cancersjuk ut!! Oj, va konstigt :-o

Saken är den att jag inte riktigt förstod vad det var som gjorde det, men nu vet jag. Håret, det lilla som fanns, har ju trots allt vuxit en bit och såg enbart tuffsigt ut.

Efter duschen idag så kom trimmern fram, den sattes på tre millimeter och sen tog den ett par varv på huvudet. Och vips, så såg jag faktiskt mer "normal" ut. Eller iallafall så ser jag ut som om jag själv valt att raka huvudet! Ganska snyggt framifrån, om jag får säga det själv. Men vill inte tänka på hur det ser ut i profil. Men man vänjer sig säkert ha ha!
Hämtade även den nya frisyren igår! Är det sånt som kallas "hämtehår"? Så idag bar det iväg ut på stan med min kära mamma! En liten utflykt som resulterade i en ny kappa till mig. En SVINDYR kappa. Men tyvärr av den karaktären att vi helt enkelt inte kunde springa ifrån den! Vi såg den förra veckan, men i fel storlek. Så idag hade dom fått hem den i rätt, och den satt som gjutet på mig! Måste påpeka att den är myyyycckket snyggare i verkligheten än på bild. Det är på nåt sätt svårt att fotografera svarta saker på ett fördelaktigt sätt!

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag tror helt klart på din teori, att det är bättre att göra det själv, att ta bort det som finns och visa världen att du är fin som du är.
För det är du!
Det sitter ju för bövelen inte i håret!
Men det är ju lätt för en annan att säga.
En stor, stor kram!

Anonym sa...

Men vad fina bilder du lagt in ..
Om jag får säga min mening så tycker jag du ser mycket bättre ut i tuff kort frisyr ..Du har ju ett jätte fint runt huvud!!!
Nej ,jag röstar för naturell!!!!
Jag gick till undersköterska -99 & då skrev jag just om värdet av att förlora sitt hår ,,fick mvg..Det du!
Bli vän med dig själv bland andra och kasta den där fejken !
Köp ett vackert läppstift istället och framhäv dina läppar !
Jag tror RÖTT är skit snyggt på dig.
Kram Jenny

Kamilla sa...

Hrm,,, tack för era fina ord! Men att gå ut utan hår kommer jag aldrig att göra! Åtminstone inte nu under "resans gång" Annorlunda blir det nog sen när håret börjar växa ut och jag har en tjock och tät kalufs som bara får växa sig längre och längre!
Och,, ja huvudet, är runt framifrån, men inte i profil ha ha, har aldrig sett ett så löjligt huvud förr, ha ha! Det är ju faktiskt lite roligt, för sitt eget huvud är det ju många som aldrig ser ha ha, jag har sett mitt och nu och är inte nöjd med resultatet!