onsdag 4 mars 2009

På tal om bantningskur,,,,


Igår kväll rusade vi in på Stadium en kvart innan stängningsdags! Varför gör man något sådant en tisdag kväll? Jo man inhandlar en boxsäck och boxhandskar, allt på makens initiativ:-o Jag var inte sen att hänga på, jag tänkte att det gäller att smida medans järnet är varmt. Han kunde ju ha ångrat sig dagen efter "fniss". Nu kan han slå sig trött på den och bli av med sina aggressioner! Inte för att jag någonsin sett sådana tendenser, men ändå! Tanken är nog mer att det ska bli någon sorts motion av det hela och kanske förlora ett och annat kilo!

Kan man säga förlora när det är något man vill bli av med?

Idag har vi tillbringat hela eftermiddagen på sjukhuset. Beroende på den magen som jag publicerade häromdagen! Blodrover har tagits och läkare har konsulterats! Hon kom med en massa "knep" som jag ju redan provat utan resultat! Då säger hon att hon ska ringa kirurgen!!!! Oopps tänkte jag, herregud, vad ska dom göra med mig? Akut kejsarsnitt eller!? Men det blev inte så allvarligt. Även om jag i detta läge känner sådan panik över situationen att jag faktiskt underkastat mig vilken behandling som helst!

Jag blev skickad till akutröntgen! Och vad konstaterades där, jo, att jag är full av skit! Så enkelt är det! Varför kan somliga springa på toaletten två, tre gånger om dagen och andra stackra bara var tredje vecka???? Livet är orättvist!!

Nu har jag fått något som ska vara en "hästkur" som tas innan operationer!! Så imorgon är jag förhoppningsvis fyra kilo lättare!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haaahaaaa Jag kan inte sluta skratta ,,,"du är för kul"!!!
jag har tyvärr likadant problem ,hhaaaaaaa haaaa
Men jag tycker det funkar med hvregrynsgröt ,med bovete,linfrö,etc i ..
Men varje morgon..
Eller minska på alla kolhydrater om du vill ha tips?
Haaahaa du verkar ju fixa det själv !!!Med röntgen o allt..
Synd du inte får en bebis för besväret ..
Haahhhaa kan inte sluta skratta !!
Ska tänka på dig haahaa imorgon haa vilken stackare som sitter på toan !haahaa
Jag vet hur du mår då!!
Haaahaaaa
Du lär bli klar i huvudet !!!
hahhaahaaaa nu har jag ont i magen av skratt!
hahaaaa

Skogseva sa...

Förr i tiden fick man stora vattenlavemang vid förstoppning och när man anlände till BB för att föda barn. Ca en och en halv liter som skulle dela plats med övrigt skräp i tarmen. Det kom garanterat ut i alla fall. Dock ett hemskt "djurplågeri" om man skulle föda och redan hade ont på andra ställlen, så att säga. Sådan tortyr har man gudskelov upphört med (tror jag).
Hoppas att hästkuren gett resultat.

Kram
Eva

Jag sa...

Ajaj... strular magen så funkar ju ingenting...tycker synd om dig... Hoppas det "LÖSER" sig...

Anonym sa...

Hur går det gumman?
Tänker på dig..
Hoppas magen ger sig ,Jag förstår hur jobbigt du har det ...Har varit så själv..
Gör några sit ups ,,kanske funkar?
Kram jenny