onsdag 18 mars 2009

Vikten av bra försäkringar

Under hela mitt liv har jag haft det ganska snålt med pengar! Detta har resulterat i att man helt enkelt får välja bort vissa saker. En av dom sakerna har varit försäkringar av olika slag! Det kan bli rätt mycket pengar varje månad om man sätter sig under ett bra försäkringsskydd!
Så sent som för ett år sedan valde jag några försäkringar, men jag valde också bort några!
Nu visar det sig att de jag valde bort skulle jag haft stor nytta av idag! Väldigt stor nytta av!
Så här kan man sitta och gräma sig över det!
Man tror ju inte att man ska bli sjuk utan man resonerar snarare som så, att det händer inte mig, jag behöver inte betala försäkringspremie för något sådant!
HUuuja, nu svider det lite! Nu sitter jag här med en livförsäkring, men dö, ser det ju inte ut som om jag ska göra. Och även om jag skulle göra det så ser ju inte jag de pengarna "fniss"!
Och några fler försäkringar lär jag inte få teckna under mitt liv, så när det gäller den saken så får man väl anse att den är utagerad!
Det jag ville ha sagt var egentligen det, ett hett tips. Se till så att ni har bra försäkringar mot både det ena och det andra, för man vet aldrig vad som händer!
Kram från mig

4 kommentarer:

Skogseva sa...

Nu hade jag precis skrivit ett långt och klokt inlägg om vikten av försäkringar när min dator tappade anslutningen! Nu blir det bara ett "Hoppas att du mår någorlunda bra".
Kram
Eva

Anonym sa...

Eva gud så trist när det sker !
Kamilla Skönt att du är tillbaka vännen !
Glädj dig åt alla småsaker det gör jag !
När jag mår skit ...Har ramlat i många svarta hål men VET att ljuset finns där framme ...

Åhh du säger som jag "Livets berg o dalbana " i min presentation..LER...

Detta med försäk,,,jo!jag har på mig en livförsäkring..Genom huset.
Inget jag har nytta av heller !hiiihiii
Barnen har olycksfall och liv ,,men vi har försökt få för bruten arm,tand borttagning,ärr,etc..
INTE 1kr...då de vill ha ett handikapsintyg från läkarna för att bet ut..Tjena vem ger det till barn under 17år ??????
Nej du jag ger inte en spänn till dessa parasiter ..Lägg några hundra på ett spar och ge till dig själv istället !
Min son som är född med klippelfeil och sprengels deformitet,,,har de skrivit INGET som har med detta att göra ???
Jag kan lova att de skulle få ALLT till det min son har ..SUCK...
Vi har sagt upp ALLT!
Nej hemförsäkring och bil ,hus är det bästa ..
Föresten bor du i hus?Kolla så du inte har tecknat en försäkring där ifrån!!!
Det lönar sig ..Jag fick en slant.(Kan inte säga hur mycket pga stora öron/ögon på nätet)

Kram Jenny.

Anonym sa...

Genial dispatch and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.

försäkringar sa...

Hoppas att det löser sig, man uppskattar inte försäkringsbolag och försäkringar för än man behöver dem