söndag 18 januari 2009

Allt eller inget?

Då var det söndag och dagarna efter senaste behandlingen har väl varit hyfsade. Jag har tagit ordinerad medicin och inte mått särskilt illa och heller inte fått några tråkiga biverkningar! Har bara lite ont i armen där dom stack, och armen är röd, öm och lite svullen! Men nu ska jag ju inte behöva bli stucken i armen fler gånger.

Idag har vi haft besök av min bror och hans familj! Mycket trevligt. Det var första gången dom var här. Vi har frossat i äpplepaj och hallon o björnbärspaj med vaniljsås! Barnen frossade i ballerinakex, vilket alltid är ett säkert kort när det gäller små barn!
Passade även på att skänka bort vår legosamling till småpojkarna. Mina har ju blivit lite för stora för sånt nu!

Nu ligger en fullspäckad vecka framför mig, imorgon ska bilen besiktigas! På tisdag ska min lille Linus till käkkirurgen och opereras, stackars liten. Men han är tapper så det kommer att gå bra!
På onsdag ska jag först tampas med försäkringskassan där det skall redas ut om jag trots allt inte kan jobba! Därefter ska jag till tandläkaren för att slutföra en rotfyllning, eller iallafall fortsätta en rotfyllning. Och sen på torsdag så är det ju dags för operationen när port a cathen ska in! På fredag tror jag att jag sover gott:-o

Mitt i allt så undrar jag hur länge det dröjer tills makens klippmaskin åker fram, för att användas på mig då alltså! Håret ska snart bort, för jag vill snart inte gå ut när det blåser längre puh,,, det här är faktiskt det jobbigaste just nu. Det här mellantinget mellan allt eller inget. Just nu känns det som om inget är bättre än det som finns. Måste bara vänja mig vid tanken!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Så skönt att du mår relativt bra. Det kommer att underlätta med port-a-cathen när den är på plats ska du se.
Jag kan inte förstå att försäkringskassan kan kräva av en person som är under sådan behandling som du att denna ska orka arbeta. Undrar hur de tänker. Av med håret bara - du kommer att bli vcker som en dag utan det!
Kram från Eva

Anonym sa...

Kul att se er idag! Tack för fikat och allt! Jag håller med mor min, av med håret när du tröttnat - det kommer bli jättebra, reservkalufsen är ju snygg! Och även om jag vet att du är emot det så tror jag du skulle se tuff ut i en scarf... Kram så hörs vi

Sofia

Linda sa...

Jag har sagt samma sak, du kan bli en riktig pärla utan!
Men det viktigaste är att du trivs, så är det bara!

Glöm inte dig själv i veckan.