måndag 19 januari 2009

Speedad dag!

Hrm,, det här var en konstig dag, på nåt sätt! Det började med att jag skulle besiktiga bilen kl tio. Lyckades med konststycket att komma tio minuter för sent, så tiden blev skjuten till 16.40 istället, helt automatiskt!!

Jag kommer aldrig för sent, är alltid punktlig som fan! Och jag trodde faktiskt inte att det var såå noga på bilbesiktningen, men det vet jag nu att det var. Det fanns inte en bil i sikte så man kan ju undra varför!

Nåväl, efter att har fördrivit en hel dag med att egentligen inte göra någonting kom jag dit igen, och vad händer då, jo bilskrället måste in igen om en månad!!

Har nu kommit hem till ett ganska tomt hus, ja ja, allting är relativt. Här finns två "små" pojkar, varav en liten sjukling. Och så finns här två pudelprinsessor. Men stora tonåringar finns här inga, och ingen make heller! Han har gett sig ut på eget äventyr ikväll, "med jobbet" som han säger, vilket då låter mycket pliktskyldigt! Personligen så tror jag han trivs som fisken i vattnet! Även om han oftast får det att låta som ett ont måste!

Mellan bilbesiktining och tomt hus, hann jag med ett besök hos min goa väninna Lillan. Vi fikade o snackade. O så blev det ju kel med valparna! Och så fick jag tillbaka mina bilder, de som försvann på den lilla krashade hårddisken, känner mig hel igen!! Lillans underbare svåger har lyckats rädda halva mitt liv, jag kommer att vara honom evigt tacksam. Nu ska här inköpas diverse hårddiskar i olika format för att förhindra liknande fall!

I vanlig ordning när maken inte är hemma, så tillagas här ingen mat. Då är det istället McDonalds eller pizza som gäller, till allas vår glädje. Tolka inte detta fel på något sätt. Maken lagar världens godaste mat som alla är mycket nöjda med! Och så hatar han snabbmat som jag tyvärr råkar tycka ganska mycket om, sådär ibland! Så då kan väl alla hålla med om att det är en lysande lösning på matfrågan, när maken inte är hemma.

Idag har faktist ytterligare en elMaco meny åkt ner i magen, såå gott! Har nu landat i soffan, med laptopen i knät. Tittar på bilder, smälter maten, och dagen var nog inte så konstig ändå!
Har dessutom blivit av med verkningarna av de där kortisontabletterna, har nog varit speedad mer än vanligt idag, och blossande röd om kinderna. Nu ska inte fler av de tabletterna ner förrän vid nästa behandling. Så kanske blir jag mer normal nu, om den möjligheten finns:-o

Inga kommentarer: