lördag 10 januari 2009

Hicka

Jag har faktiskt stått ut med varelsen, hela dagen!
Har till och med haft kjol på mig idag och känt mig riktigt fin, trots tunt hår! Var på Ikea o köpte en stol till min son som fyller år på måndag! Ja han var med, och valde själv. Det brukar bli bäst då!
Sen tillbringade jag en halvtimme på apoteket för att fylla på mitt drogförråd :o
Ja det börjar bli ganska stort nu. Och till alla medicinerna jag fick så finns det ju en liten lapp i asken där medicinen beskrivs, med dess biverkningar och allt.
Åter igen kan jag skratta åt detta. Jag fick en tablett, att ta till natten, för att sova bättre. Den vanligaste biverkningen på den är "Dåsighet",,, ehh, är det inte det man strävar efter om man tar en, typ, sömntablett? Blir jag inte dåsig av den, så behöver jag ju inte ta den, eller hur?

Idag fick jag dessutom be min "stackars" man om att rensa avloppet under badkaret. Det var nämligen så att när jag duschade imorse blev det nästan översvämning i badrummet. Det som fanns i avloppet är ju det mest äckliga man kan tänka sig, ser mest ut som inälvorna på en fisk. Men i detta fallet var det mitt hår,,, brrr Äckligt!

Idag har jag drabbats av hicka, säkert sju gånger. Varje gång har jag påstått att jag alltid drabbas av hicka när jag äter det här, eller det här osv,,,, men det vet jag inte rikigt om det stämmer. Isåfall har jag ju lyckats äta allt som jag drabbas av hicka av under en och samma dag!
Det värsta när jag drabbas av hicka är att jag aldrig blir av med den igen,,, kan hålla på i timmar. Till jag äntligen tar mig i kragen och gör nånting åt eländet. Det har jag gjort nu!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Ett tips - läs inte bipacksedeln i asken med medicin, då drabbas man garanterat av alla biverkningar som finns. Hår i golvbrunnen är äckligt men går an om det är ens eget. När vi flyttade in i huset vi bor i nu rensade jag upp ett halvt kilo främmande hår ur golvbrunnen efter tidigare boende -jag kan lova att DET var äckligt!

Efter att ditt nuvarande hår fallit av kommer du att få det mest fantastiska hår du kan tänka dig, säkert guldgult, tjockt och lockigt!
Kramar från Eva (Sof...)

Anonym sa...

Hujedamej! Låt oss hoppas att det inte blir guldgult! Förhoppningsvis får du ju precis den fina mörka som du har :-)
Kram Sofia

Kamilla sa...

Jag som önskade mig platinablont!!
annars är färgen på peruken snygg,, men man kan väl knappast hoppas på att det växer ut med slingor och allt,, eller,, tihi