onsdag 28 januari 2009

Blodbad

Dagarna går förfärligt fort! Måste säga att jag på ett sätt är glad för det, men ändå inte! Hinner inget, orkar inget, vill inget för det mesta! Och när jag väl vill så orkar jag inte, knäppt va!?
Idag har jag tillbringat tre timmar på sjukhuset, ja var annars! Men idag var det ingång 44 som gällde för röntgen.
Innan jag styrde mot sjukhuset var jag på vårdcentralen och tog blodprov, dom stack mig i armen. Lägg nu märke till att jag sa armen! När jag sedan anlände till sjukhuset skulle dom naturligtvis sticka mig i just, armen. Eftersom jag förbjudit all sjukhuspersonal att röra min högra arm, sträckte jag fram den vänstra. Hon stack mig en gång och misslyckades!! Kallade på en annan sköterska som stack mig en gång till på ungefär samma ställe, men även hon misslyckades. Då provade hon nere på handen, där sprack blodkärlet och fungerade alltså inte. Med tre plåsterlappar på vänstra armen, fick jag till slut snällt sträcka fram den högra! Det var inte heller lätt, men funkade ändå på ett stick! Totalt har jag då blivit stucken fem gånger på några timmar. Och kommer förmodligen om några dagar att se ut som fan, iallafall på vänstra handen. Men jag gillar ju lila, och det är förmodligen den färgen som handen kommer att inta om ett tag!

Ok, jag fick en vilopaus på en timme, under ett täcke, i en tom sal. Precis när jag kände att jag nästan somnade, var den lilla vilostunden slut. Tyvärr! Det hade varit skönt att sova en stund, eftersom nattsömnen stördes av en värkande kindtand! Ja, precis, har sådana också!!
Väl inne i rummet med den stora "tunnan" skulle jag ta av mig mina byxor, råkade då stöta till den lilla "kranen" som sitter i nålen, som satt i armen. Kranen flög iväg och blodet sprutade på alla håll o kanter. Där står jag o skriker "hjälp,, hjälp"
Nåväl, efter att allt blod var upptorkat, och framförallt kranen på nålen var stängd, så tillbringade jag ca en timme inuti tunnan. Resultatet levereras om exakt en vecka!

Ikväll är en sån kväll, när maken är ute på sitt håll! De som känner mig vet vad som står på bordet då. Och för de som inte vet kan jag tala om att vi snart ska köra förbi ett ställe som heter McDonalds. Förmodligen stannar vi till vid drive in luckan:-)

2 kommentarer:

Skogseva sa...

Stackars du - du måste bli härdad!
I morgon skänker jag dig en extra tanke.

Det är helt klart värre att bli av med foton än text, text går ju att återskapa på något vis även om den inte blir exakt likadan. Sådan tur att dina foton gick att rädda, det är ju en bit eller del av ens liv.

Käre maken fyller, jag ska framföra din hälsning, han brukar för övrigt också läsa din blogg emellanåt!
Kram
Eva

Anonym sa...

Hoppas du får sova gott i natt så att du har nya krafter inför i morgon... Lycka till och håller tummen för att det nu blir snabbt och "lätt" med nya porten! Kram