fredag 30 januari 2009

Jag borde,,,,

Nu känns det som om det berömda mörkret börjar lägga sig över min kropp och min själ., det var väl ett tag sen som det la sig där! Men nu börjar den mörka bubblan sluta tätt i kanterna också!

Hur jag än tänker, försöker vara positiv, så finner jag ingen mening i detta! Borde gå in i duschen, men bara tanken blir jobbig. Jag vet ju att då trillar hälften av håret av, det lilla som nu finns kvar! Jag borde ta trimmern och köra av alltihopa, men jag kommer mig inte för det heller! Jag borde plocka undan och städa, men orkar inte! Jag borde gå ut, men vill inte! Det spelar ingen roll att jag vet att det finns folk som älskar mig som jag är, när jag själv tycker att jag är så ful och äcklig! Det är inte bara "att rycka upp sig"!! Även om det är det jag borde! Men hur gör man??

Vill inte påstå att jag mår så himla bra fysiskt heller!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Vet du vad Kamilla; Du borde ingenting! Just nu är du inte helt ok i kroppen så det enda du ska göra är att tänka på dig själv och vad du vill. Kryp du in i din mörka bubbla ett tag.. En dag när du mår bättre brister den, och då ser du att världen finns kvar med alla sina färger och allt som är skönt och vackert!
"Ryck upp dig" är det mest avskyvärda uttryck som finns och jag kan inte tänka mig att det är någon i din omgivning som säger så till dig - du ska inte göra så mot dig själv heller.
Kropp och själ hänger så tätt samman så mår man inte bra i kroppen gör man det inte i heller i själen, att låtsa att man är pigg och positv går naturligtvis inte.
Jag önskar att det fanns några bättre och trösterikare ord att säga...

Många kramar från
Eva

Kamilla sa...

Dina ord ÄR tröstande!
stor kram!

Anonym sa...

Evas ord är kloka. Det finns så många borden som kan skjutas upp till en annan dag då "borden" blir "känns kul att göra". Att städa och plocka undan har du din make och dina söner till just nu. Kommer gärna hem och hjälper dig en dag! Jag tror nog inte heller att du luktar så illa än att du MÅSTE duscha, du märker när det är, då kommer väl inte hundarna vilja gå nära dig ;)Jag tror att vi alla behöver ha lite mer "manyana manyana" i oss, det hade vi nog alla mått bra av.

Åsa