måndag 12 januari 2009

Valpsjuk


Idag har varit en "vaken o pigg dag"! Det började faktiskt redan igår kväll, då jag städade och höll på. Det är precis som om man bara kommer igång på morgonen och verkligen har något att ta sig för, så blir man piggare och mår bättre.

Inte en pilla har åkt ner i strupen idag, inte ens treo. Det måste ses som ett framsteg. Nu är jag ju mest orolig över att torsdagen närmar sig med stormsteg:-(


Idag har jag umgåtts med Lillan, min kära vän och "pudelkompis". Jag har haft förmånen att sitta med en underbar liten valp i knät i en hel timme. Det finns nog bara en sak som kunde stoppa mig att ta med henne hem, och det är maken. Och lite självklart sunt förnuft. Men vilken underbar liten valp. Vi for hem till mig för att inse att jag har två underbara varelser här hemma, och den lilla, väldigt lilla, Kayla, hrm,, hon var ju stor ha ha.


Kvällen tillbringades på Pers Krog tillsammans med mina stora pojkar, för att fira min förste sons 21 års dag. Vi åt fondue och magen är nu väldigt full och jag är så mätt så det känns som om jag aldrig mer vill äta igen. Men det vet vi ju alla att jag kommer att göra!
Det är med både vemod och lycka man inser att man faktiskt har ett barn som är 21 år. Man känner sig likadan som man gjorde då. Men när man ser honom måste man inse att man är gammal. För 21 år sedan var man på BB med en nyfödd liten bebis, den vackraste i hela världen! Herregud, vart tog tiden vägen? Snart är jag dubbelt så gammal som han, vilket ju bara inträffar en gång i livet. Ja om detta under kan jag nog skriva en hel bok, så jag slutar där. Kan fortsätta vid nästa födelsedag,,,,,, om ett annat barn!


Nu är jag trött, sängen väntar,,,,gonatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

21-åringen har precis lämnat vårt hus... Kul att han kom och hälsade på! Jodå, bror din lyckades sätta den stackaren i arbete också - fick lyfta pellets! Kan tänkas att han har lite träningsvärk i morgon.. Kram på dig

Kamilla sa...

ja jag tycker oxå det var kul att han hälsade på er. Han är en social påg! Och arbete har ingen tagit skada av ha ha..
Nu väntar vi ju på att ni ska komma o hälsa på oss!!