onsdag 14 januari 2009

Utgången med ingången

Ingång 87, fjärde våningen, kl tio, imorgon!
Det är med blandade känslor som jag ser mig själv där imorgon! Lite illamående och en allmän olustkänsla sköljer över mig.
Men nu ska det inte bli som förra gången, denna gången ska bli bättre! Den inställningen måste jag ha! Det är fjärde behandlingen, och den 28 jan är det dags för ny pet-röntgen. Då kommer jag förhoppningsvis få reda på att det som "lyser" i min kropp nu börjar släckas!
Det kommer att bli nervöst med väntan på beskedet, men jag kan inte tänka mig något annat än att det är positivt! Det måste det vara! Jag ska ju bli frisk!

På tal om ingångar, så har jag ingen sån! Ingen "slang i armen" och ingen "dosa vid nyckelbenet" det är väntetid på "dosan", och alla har förtur!? Slangen i armen sätter dom in när som helst, men jag bestämt sagt ifrån att jag inte vill ha en sådan. Hur nu det där förturs systemet fungerar, det är det nog ingen som vet. Men jag vet, att jag egentligen inte vill ha nån ingång alls. Jag tycker det funkar bra att dom sticker mig i armen och att jag är där tre timmar varje gång. Med en ingång hade det bara tagit en halvtimme!! Så länge mina armar klarar sig bra så tar vi det så!
Har dessutom en känsla av att när man väl fått "dosan" inopererad blir man inte av med den igen. Så när jag väl är friskförklarad får jag nog vänta i år för att bli av med den. För när dom väl satt in den så är det för dyrt att ta ut den, med tanke på återfallsrisken!ll
Så,, vi får väl se hur utgången blir, med ingången?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i morgon - hoppas du mår ok efteråt! Om du mår hyfs i helgen kanske vi kan komma förbi söndag på en fika bara? Vi får höras, kram så länge

Kamilla sa...

Jaa det ser jag fram emot, både att må bra och att ni kommer!
vi håller läget under kontroll här! Kram

Skogseva sa...

Lycka till från mig också.

Kram från
/Eva

Anonym sa...

Du ønskes også alt det bedste fra mig

Kram Maja

Lillan sa...

Hoppas allt går bra och att du känner dig pigg så vi kan hitta på våra aktiviteter kram lillan