tisdag 27 januari 2009

Bra och dåliga dagar.

Bra dagar och dåliga dagar! Så brukar dom säga, läkarna! Eller var det bra vecka och dålig vecka!? Det sistnämnda är nog vad läkarna sagt, och det första är nog mer sant!
Normalt är väl att ha en något sämre vecka efter cellgiftsbehandlingen och en något bättre vecka innan nästa behandling!
Denna perioden försvann den goda veckan snabbt med en operation! Som fick till följd migrän, magsmärtor och gud vet allt! Och nu på torsdag är det dags igen!
Imorgon är det röntgen som väntar! Det är inget jag oroar mig för, men resultatet bör ju vara av viss art för att godtas. Resultatet meddelas inte förrän nästa vecka, så det blir väntan, olidlig väntan!

På tal om bra dagar eller dåliga. Jag vet inte om det finns några bra dagar längre! Men det finns bättre, självklart finns det bättre! Idag har varit en vaken dag, ehh,, jag sov visserligen länge, väldigt länge. Men sen har jag varit på benen. Och så har jag varit och fixat naglarna! Maken fnyser varje gång jag går dit "fniss". Han tycker det är skitlöjligt! Må vara hänt, men för mig är det viktigt, eller var viktigt. Jag har lite svårt för att bestämma mig för vad jag tycker i nuläget! Det enda jag kan konstatera att för tillfället är, just naglarna, det enda som är snyggt på mig. Så egentligen är det inte så matchande till övriga mig!

1 kommentar:

Skogseva sa...

Jomen det är nog rätt. Att hålla fast vid det som man tycker är snyggt hos sig själv och poängtera det. Kan man känna sig lite mer nöjd med sig själv är väl det hel ok, det må vara håret, händerna eller vad som.
Jag hoppas att dina dagar efter behandlingen inte blir alltför förfärliga. Jag tycker i alla fall att du är otroligt tapper.
Jag trodde faktiskt att det kostade mycket mer att frisera hundar! Jag hade nog gissat på dubbla kostnaden. Sedan kan det naturligtvis bli betungande om man måste göra det ofta, men hundhår växer väl inte lika snabbt som människohår, eller...

Kram
Eva