torsdag 8 januari 2009

Håriga saker, biverkningar och bruksanvisningar

Gomorron, ytterligare en tidig dag! Men så är det ju nu när barnen ska upp och till skolan. Har som vanligt börjat dagen med två treo! Detta är inget som någon rekommenderar men ett måste för mig att leda till kropp och huvud. Så att allt sitter där det ska sen menar jag! Det är ju inte kul att gå runt med huvudet under armen!
Idag funderar jag faktiskt på att gå och sova en stund mitt på dagen. Det är ju så skönt, men inte när man vaknar igen för då blir det två nya treo. Det är det inte heller någon som rekommenderar!

Igår hade jag ju min första helt vakna dag på en vecka, och om sanningen ska fram så var det jätteskönt. Jag städade hela huset, röjde ut allt som har med jul att göra. Tvättade och sorterade de tvätthögarna som legat en vecka nu. Trodde naturligtvis att jag skulle sova hela natten på det, men ack så fel man kan ha. Vaknade strax efter två och tyckte det var dags att stiga upp. Om detta är ett friskhetstecken eller inte, kan jag inte svara på. Hur som helst så lyckades jag somna om utan att resa mig från sängen.
Det fanns dock en hårig sak som hoppade upp och slickade mig i ansiktet och tyckte det var dags, att röra på sig om inte annat, det var inte min man!! Min lilla valp gör alltid så när jag tittar på min mobiltelefon för att se vad klockan är. Förövrigt så är hon väl ingen valp längre, men ett väldigt lekfullt barn, alltid redo för bus. Det är tur att hon väger knappt tre kilo och inte är en Grand Danois!! Då hade det inte räckt med treo!

På schemat idag står först kl tio ett möte med nya människor och en fika. Så det blir en halvrenovering och på med kläder, igen :-o och ut, i bil, i luft, bland folk! Efter denna fika hade jag ju då som sagt tänkt att sova en stund, men om jag känner mig själv rätt så blir det inte så, det går åt så många treo var gång jag har sovit ju. I eftermiddag ska jag umgås med min kära mamma!

Igår var det nån som sa till mig, "är du alltid lika pigg"? Nej, svarade jag det här är första dagen på nästan en vecka som jag överhuvudtaget kan gå upprätt! Så det kan alltså vända från dag till dag. Nu kommer det ju inte att bli sämre innan den 15 januari. Hoppas jag!

På tal om tabletter och svenska bruksanvisningar: Den vanligaste biverkningen av huvudvärkstabletter är just huvudvärk!! detta är dokumenterat! Biverkningen av sömntabletter verkar vara just sömnproblem, det sista har jag själv dokumenterat efter att nu har provat en tid. Så inatt blir det sova utan tablett. Jag rapporterar resultatet senare!
När det gäller svenska bruksanvisningar, så är dom ofta skrivna som om till kompletta idioter. Till exempel på en ask med tabletter: "Öppna förpackningen". Hur fan ska man komma åt en tablett om man inte först öppnar asken?? På en flaska ögondroppar kan det till exempel stå: "håll flaskan upprätt och skruva av korken"!! ehh nån som hade gjort på något annat sätt?

Inga kommentarer: