tisdag 6 januari 2009

Bubblan


Plötsligt så är det vardag igen! Det är precis som om man befunnit sig i en bubbla. Har ingen uppfattning om vad det är för veckodag, datum, veckonummer. Året vet jag, det kan man kanske inte missa! Men annars,, så är jag helt borta.

Tog tag i en hög med papper, barn som ska till tandläkaren, bilen ska besiktigas, en massa samtal som ska ringas. Räkningarna skulle visst oxå betalas! Ett möte på arbetsförmedlingen! Vill bara skita i allting och gå in o lägga mig i bubblan igen. Just nu tycker jag att det är där jag passar bäst!

Barnet ska till tandläkaren redan i morgon bitti kl åtta upptäckte jag! Men herregud, det går ju inte. Jag måste ju genomgå en helrenovering för att kunna gå utanför dörren!

Tur jag har en äldre son som hjälper mig, så jag behöver bara gå ut o sätta mig i bilen, åka iväg, vänta i bilen medans pojkarna går in till tandläkaren och sen åka hem igen.

Men då får jag kanske ta itu med den där helrenoveringen och försöka ta mig ut ur bubblan! Wish me luck!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kamilla

Jo, jeg følger også din blogg, for den er så livsbekræftende! Det du går igennem ønsker man ikke for nogen. Men du formår at formidle dit liv, dine tanker og følelser på en sådan måde, at man kan føle sig med.

Jeg ønsker dig alt det bedste!

Kram Maja