torsdag 15 januari 2009

Blodkärls-strejk

Jaa, då var denna dagen snart till ända. Än så länge känner jag mig som vanligt, vad nu det kan innebära!? Har ju fått alla gifterna insprutade idag och nya piller och mediciner mot illamående att ta framöver! Förhoppningar och förväntningar finns från alla håll att det ska bli bra och mycket bättre än förra gången!

Idag gick det knappt att sticka mig i armarna alls, tre försök i den ena armen och tre i den andra. Blodkärlen strejkade och stack och gömde sig så fort nålen kom in. Ett blodkärl hade till och med oförskämdheten att spricka. Så roligt var det! Till slut hittades ett kärl som ställde upp på att ta emot skiten!
Nästa torsdag har jag då fått tid för att opererera in en port a cath, det var den där ingången som jag skrivit om tidigare, som jag inte visste utgången med. Men nu kommer ingången på torsdag och efter dagens upplevelser förstår jag nu vitsen med den! Men precis som jag misstänkte så kommer jag att få kämpa för att bli av med den sen när jag blivit frisk. Men det är ju en process jag får ta när den tiden kommer.

Ingången kommer att sättas in under lokalbedövning :o Men jag har bett att dom ska ge mig nåt kraftigt så jag kan få sova i nåt rus under tiden. Så det löser sig nog.

Inga kommentarer: