torsdag 29 januari 2009

Mössan

Maken steker köttbullar i köket! Barnen ser fram emot att slippa äta mamma scans!
Här sitter jag med blåmärken på armar och händer, halvskallig, och vet inte riktigt vad jag ska göra! Det råder ett enda virrvarr i hjärnkontoret! Här skulle behöva städas! Jag mår dåligt när det inte är rent o fint runtomkring oss! Eller ska jag gå o klippa ner håret? Det är dags nu! Innan helgen är förbi kommer det att vara ett faktum som jag kommer att få stå ut med ett tag!! Insåg igår att jag inte kommer att gå ut som jag ser ut just nu! Så idag var mössan på!!

Lilte lustigt det där, jag har aldrig använt mössa i hela mitt liv. Jag HATAR huvudbonader och har alltid gjort!! Så hur ska jag lösa detta! Hade jätteont på öronen när mössan suttit där i några timmar! Helt röda var dom! Så mössa var inget bra alternativ! Får väl ge mig ut o leta schalar, nån som har nåt bra tips om var man kan köpa nåt vettigt, snyggt, diskret?? Undrar jag, som inte i likhet med mössor heller inte ägt en schal eller scarf i hela mitt liv:-o

Idag har jag fått cellgifter, den nya porten har använts! Svullet och ömt, men ändå! Det kändes som dom stack i elefanthud när nålen kom in!! Fy, det var riktigt obehagligt!! Men nu skonas iallafall armarna, som nu är insmorda med Hirduid-salva!

Förövrigt kan man göra som maken gjorde idag, konstatera att det snart är vår! Ha, tyckte jag, vintern har inte börjat än! Han är optimist, när det gäller allt! Jag är pessimist när det gäller det mesta! Så kanske kompletterar vi varandra bra även där!
Men det är ju inte utan att jag är på vippen att hålla med honom, även om allt är svart inombords!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm..är som du, har inte haft mössa eller dylikt många gånger. Men det verkar krylla av hippa alternativ så du hittar säkert något snyggt! Hoppas du får må hyfs ett tag... Och du, jag är benägen att hålla med Göran om att det nästan är vår: det är ljust både när jag kör till och ifrån jobb och i rabatten tittar lökarna upp... Vänta bara ska du se, ljusare tider stundar - på alla sätt! Kram

Anonym sa...

Buff har varit min räddning sen mitten av maj. Snyggt och diskret? Såklart en smaksak men norr om Gävle springer var och varannan omkring med en buff på huvudet.

http://ethab.se/oscommerce_st/catalog/index.php?cPath=21

Kram Ingela

Anonym sa...

Nu äntligen fungerar vårt internet igen! Ska fundera ut om jag kommer på något snyggt som huvudbonad. Vet att du alltid hatat mössor mm, dessutom är ju vår smak rätt olika :) Men vem vet jag kanske kommer på något som går hem!

Kram
Åsa