måndag 26 januari 2009

Före och efter!




Denna dagen har ägnats åt hundfrisering. Ja jag har alltså lämnat mina små vovvar till en hundfrisör, och där var dom kvar i sex timmar! In gick två pälsbollar och ut kom två pudelprinsessor! Frisören fick locka med godis för att se vilket som var fram och bak på dessa fyrbenta ryamattor! Det är ett kostsamt kalas att gå till hundfrisören! Så pass kostsamt att maken inte vill veta vad det kostade! Och jag är glad om jag slipper berätta:-o

Det går inte att beskriva vovvarnas, och även min, glädje när vi återsågs efter såå lång tid! Bilderna visar före och efter!
Under tiden, sådär vid tio tiden gjorde jag ett besök på apoteket och vidare in på ica! Där kunde jag lätt konstatera att jag numera får trängas med pensionärerna. Köerna till kassan var ungefär lika långa som vid senare tillfällen på dagen! För det är ju just pensionärerna som är ute och handlar vid den tiden på dygnet! Och det är ju inte utan att man känner att man har något gemensamt med dessa! Vissa av dem såg faktiskt piggare ut än vad jag känner mig!
Förövrigt så har jag idag mått hyfsat bra, jämfört med tidigare dagar! Men denna perioden blev det inte många dagar över för välbefinnande! På torsdag är det ju åter dags för den illamående pinan med cellgifter! Jag hoppas att den nya "porten" nu kan användas! För min högra arm är det ingen som rör för tillfället!!

1 kommentar:

Skogseva sa...

Charmanta små välklippta damer må jag säga! Vad heter det när en pudel är lite färgad på öronen? På en katt heter det ju colorpoint.
Jag är väldigt nyfiken på vad hundtrim kan kosta, du får väl viska det i min blogg. Har prinsessorna några namn?
Kram från
Eva