onsdag 7 januari 2009

Helrenovering


Det blev en helrenovering idag! Vaknade som vanligt med huvudvärk, men när den väl botats kände jag mig bättre än på länge. Sonen kom till tandläkaren. Alla samtal blev ringda och en tid till frisören bokad, redan idag! Andra tider avbokades och vissa bokades. Även inkommande samtal kom när dom skulle! Flyt alltså!

Fick till och med på mig "vanliga" kläder "fniss". Och så var det då frisören och håret,,,,, man förstår nog inte hur mycket hår man egentligen har. Massor, och det finns säkert dom som inte har mer hår i hela livet än vad jag har just nu. Ändå tycker jag att jag fått nio tiondelar i handen de sista veckorna!

Min allra största önskan har alltid varit mycket och långt hår. Den drömmen hade just gått i uppfyllelse. När vi gifte oss hade jag ett fantastiskt hår, som jag nu bara kan se på bild, och knappt det, för hårddisken har krashat och på den låg alla våra foton :o

Idag fick jag, för mitt eget bästa, klippa ner håret totalt. Och, visst,, det är väl ganska tufft! Men jävligt kallt i nacken och om öronen. Och så är det ju så, det är inte min grej att ha kort hår. Men säkert himla bekvämt i längden, eller korten,,, eller,, ähhh skit samma. Det är som det är och resultatet ser ni här.
By the way,,,, cellgifter verkar motverka finnar, såna man har i ansiktet alltså!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Du blev jättesnygg! Och inte kan man se att du tappat hår heller. Jag har också alltid längtat efter långt svallande hår, men aldrig orkat vänta ut det och nu känns det som det är för sent. Men ett hår att kunna sätta upp i en slarvig knut...
Så roligt att du besöker min sida och att du dessutom lämnar kommentar - tack för det!
Kramar från
Eva - Sofias mamma

Linda sa...

Men du ser ju så pigg ut!
Var är det vraket som vaknade i morse?
Du, din tosa :)
kram

Anonym sa...

Så snyggt det blev och du ser verkligen pigg ut! :)
Kram