tisdag 13 januari 2009

Bra dagar o lite annat

Nu har jag haft ett antal riktigt bra dagar. De där dagarna som jag mådde som sämst bleknar mer och mer för varje dag som går. Man är konstig och fantastisk på det viset. Just nu mår jag faktiskt så bra som jag inte gjort på över ett år! Känner mig glad och pigg på alla sätt.
Sanning med en viss modifikation.
Det är klart att man funderar och vänder och vrider på allt. Men koncentrationen är inte på mig själv och min sjukdom, utan snarare på allt annat och på alla andra.
Jag oroar mig mer för de som finns runt mig. För mina barn, för min man, mina hundar och mina vänner. Vill att alla ska vara friska och glada och bara må bra!

Idag har jag varit och hälsat på min syster och hennes lille bebis, förövrigt en riktigt söt liten krabat. Det var längesen vi bara satt o pratade med varandra o myste. Det kommer att bli mer av den varan framöver!
När jag sen kör hem, sitter där i bilen så väller plötsligt en massa känslor över mig, ogbeskrivbara, lyckliga, glada, ledsamma,,, vet inte riktigt. Det är svårt att sätta fingret på vad det egentligen är som bekymrar mig! Eller så är det inte det. Det är bara det att det är svårt att berätta för någon. Tror att det är svårt att bli förstådd. Vet att jag inte kan göra något åt det. Jag kan inte ordna så att allt funkar och flyter. Jag kan inte ordna så att alla är glada och mår bra. Jag kan inte göra så att alla är lyckliga. Jag är bara jag, som vill så mycket och kan så lite.

Kvällen har iallafall tillbringats i ett helt nytt gäng som nu även jag tillhör. Leva Livet. Jag kunde vara lite skeptisk till hur det skulle vara och så. Men nu är jag positivt berörd och väldigt glad att jag gått med i detta nätverk. Har haft en jättetrevlig kväll med jättetrevliga och positiva människor.
Detta får avlsuta min dag, imorgon kommer en ny!

2 kommentarer:

Skogseva sa...

Jag kan föreställa mig att man får lite nya värderingar och att många nya tankar och känslor dyker upp när man blir sjuk. Jag tror inte att det är så konstigt att du överfalls av allt detta. Det är kanske så att man kommer till någon slags insikt om man får en allvarlig sjukdom, kommer närmre livet och alla sina känslor - förhoppningsvis närmre "de sina" och deras känslor också!

Njut av "bra"dagarna du starka kvinna!

Kram från Eva

Anonym sa...

Det var jättemysigt att ses, som sagt fler av de dagarna ska det bli! Jag menar vi är ju båda lediga, jag mammaledig och du blifriskledig! Det viktigaste just nu är nog att just prata. Förstår att det kan vara svårt att sätta fingret på en känsla eller klä den i ord. Men det känns viktigt att prata, det känner även jag.. Och vet du ibland så behöver man inte försöka så mycket för att göra andra glada, det kan räcka med så ytterst lite! Ibland bara ett gemensamt minne :) Jättekul att det var så kul på kvällen!

Kram syster Åsa